Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Ruimte en Bereikbaarheid
Je gaat aan de slag bij de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB), één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van de steden en het landelijk gebied in Overijssel. Belangrijke thema’s zijn ruimte, ondergrond, water, wonen, bereikbaarheid en openbaar vervoer. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Mobiliteit, Beleidsrealisatie, Beleidsvorming Fysiek, Beleidsstrategie.
Opdracht
De beoogde opdracht bestaat uit:
- Invulling geven aan het ontgrondingenbeleid van Overijssel;
- Projectleiderschap voor verschillende onderzoeken op gebied van ZZS;
- Het inhoudelijk trekken van het Overijssel netwerk Zeer zorgwekkende stoffen;
- Vraagbaak bodem voor de implementatie Omgevingswet;
- Ad-hoc vraagstukken en interne netwerk.
Ad 1. In het ontwerp Regionaal Waterprogramma 2025 is het nieuwe beleidskader voor Ontgrondingen uitgewerkt. Deze dient op basis van de inspraakreacties, begin 2026, te worden aangescherpt. Vervolgens wordt in samenwerking met VTH binnen de provincie, gemeenten/omgevingsdiensten en marktpartijen de nadere invulling binnen de instrumenten van de Omgevingswet verkent en ontwikkeld. Hierin in de rol van projectleider en procesbegeleider
Ad 2. Vanuit de SPUK-bodem hebben we middelen toegekent gekregen voor het uitvoeren van een projecten rondom ZZS. De eerste betreft het ontwikkelen/aanscherpen van de UBI-systematiek voor ZZS. Dit doen we in samenwerking met meerdere provincies en gemeenten. De tweede betreft het harmoniseren van ZZS aanpak tussen de werkvelden milieu, water en bodem. Dit wordt uitgevoerd binnen het Overijsselse ZZS netwerk (zie 3). Ten derde het project indirecte lozingen vanuit onze KRW impuls. Als projectleider voer je de aanbestedingen uit, zorg je voor de voortgang en resultaten in de projecten en werk je aan draagvlak bij de betrokkenen.
Ad 3. Vanuit de werkvelden milieu, circulaire economie, water en bodem is er een Overijssels kennisnetwerk actief. Dit is gericht op kennisdeling (intern) en bewustwording (extern). Provincie vervult hierin een inhoudelijk trekkende rol.
Ad 4. In samenwerking met gemeenten, omgevingsdiensten en RWS hebben we periodiek overleg over uitvoeringsknelpunten met de Omgevingswet op het onderdeel bodem. Hierin borg je het belang van de provincie en vertolk je de sturing zoals deze is vastgelegd in het Regionaal Waterprogramma en Omgevingsverordening. Daarnaast ondersteun je de projectleider "Handboek bodemregels in het Omgevingsplan" met inhoudelijk advies.
Ad 5. Als expert bodem en ondergrond kan je vanuit de organisatie bevraagd worden op je expertise bodem en ondergrond.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau op het gebied van bodem, mijnbouw, archeologie, fysische geografie of vergelijkbaar
3. Minimaal 8 jaar aantoonbaar werkervaring als Beleidsadviseur in de afgelopen 15 jaar bij een overheidsinstelling
4. Aantoonbaar door middel van opleiding of werkervaring over kennis van de Wet bodembescherming, Omgevingswet (onderdeel bodem), zeer zorgwekkende stoffen en ontgrondingen
5. Een maximum uurtarief van €150,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau op het gebied van bodem, mijnbouw, archeologie, fysische geografie of vergelijkbaar; (15 punten)
7. Minimaal 5 projecten als Projectleider of Beleidsadviseur in de afgelopen 15 jaar op het gebied van water en bodemsystemen (dit is uitgewerkt in het cv); (40 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met bredere bodem en ondergrond aspecten (ondergrondkwaliteiten, bodemenergie, vitale bodem, ondergrondse ordening; (25 punten)
9. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Omgevingsbewust;
- Samenwerken;
- Verbinder;
- Overtuigingskracht;
- Netwerken.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 3 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Vr in overleg
Standplaats: provinciehuis Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 12 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 24 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 26 november 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 28 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
