Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.
Opdracht
De eenheid Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De eenheid is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De eenheid zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
Deze opdracht valt binnen het team Wegen en Groen. Dit team zorgt voor het Dagelijks onderhoud van ons areaal en projectmanagement van groot onderhoud projecten aan wegen en aan groen.
Als Projectleider groot onderhoud wegen lever jij een belangrijke bijdrage aan het voorbereiden en realiseren van groot onderhoud aan onze wegen.
Jij zorgt ervoor dat de aan jou toevertrouwde projecten worden voorbereid, aanbesteed en uitgevoerd. Dit doe je samen met jouw projectteam waarin jij als verbinder zorgt voor een goed samenwerking binnen het team. Je komt terecht in een team dat bestaat uit projectleiders, toezichthouders, ondersteuners, omgevingsmanagers en contractadviseurs. Jij bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever (programmamanager).
OPDRACHTOMSCHRIJVING
Vanuit jouw deskundigheid en talenten:
- Ben jij integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van de aan jou toevertrouwde projecten;
- Bewaak jij het project, het proces en de financiële kaders;
- Draag jij zorg voor het aanvragen van alle benodigde vergunningen;
- Ben jij verantwoordelijke voor het aansturen van de voor de duur van de projecten toegewezen eigen en ingehuurde (project)medewerkers en stimuleer je een constructieve samenwerking;
- Beoordeel je de kwaliteit van de geleverde diensten en werken;
- Ben jij verantwoordelijk voor het afstemmen met de bij het project betrokken teams, eenheden, bestuurders, bedrijven, burgers en overige belanghebbenden;
- Draai jij je hand niet om voor belangentegenstellingen die kunnen spelen binnen jouw project;
- Leg jij inhoudelijk verantwoording af aan de programmamanager door middel van een maandelijkse projectvoortgangsrapportage.
Je past de vastgestelde processen toe, toont eigenaarschap en verantwoordelijkheid, je kunt loslaten, maar ook aanspreken en escaleren. Je zorgt dat het project “in control” blijft en je werkt binnen de kaders van de projectopdracht.
VERANTWOORDELIJKHEDEN
Je bent verantwoordelijk voor het bereiken van projectresultaten binnen vooraf gestelde randvoorwaarden en legt hierover verantwoording af aan de programmamanager
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider of technisch manager op het gebied van infrastructurele projecten
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider infrastructurele werken bij een Provinciale overheid
6. Aantoonbare werkervaring als projectleider of technisch manager met asfaltwerken
7. Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van RAW-contracten en UAV-GC contracten
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een technische richting (15 punten)
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider of technisch manager op het gebied van infrastructurele projecten (40 punten)
10. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en hoe je als projectleider samen met je projectteam tot een resultaat komt.De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. (45 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Technisch inzicht → kennis van wegbeheer, civiele techniek en onderhoudsmethoden;
- Projectmanagementvaardigheden → plannen, organiseren en bewaken van tijd, kwaliteit en budget;
- Contractmanagement → ervaring met aanbestedingen, UAV(-GC) contracten en samenwerking met aannemers;
- Risicomanagement → signaleren en beheersen van technische, financiële en organisatorische risico’s;
- Financieel inzicht → begrotingen opstellen, kostenbewaking en rapportage/
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 3 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 24 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 26 november 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
