Medewerker bouwkundig vastgoedbeheer
Gemeente Dronten
 
Aanvraagnummer
24989
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 4 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 december 2025
Opleidingsniveau
MBO+
Regio
Flevoland
Einde inschrijfdatum
20 November 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dronten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dronten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Opdracht
Als medewerker bouwkundig vastgoedbeheer ben je verantwoordelijk voor het coördineren en uitvoeren van diverse werkzaamheden binnen het maatschappelijk vastgoed. Je werkt nauw samen met collega’s en externe partijen en zorgt ervoor dat onze gebouwen veilig, duurzaam en toekomstbestendig zijn. Je takenpakket is breed en afwisselend:

  • Actualiseren van beheerplannen en meerjarenonderhoudsplanningen (MJOP’s) op basis van input van collega’s.
  • Leveren van input voor de jaarlijkse begroting.
  • Adviseren over en aanvragen van (landelijke) subsidies.
  • Coördineren van klachtenafhandeling en herstelonderhoud.
  • Uitvoeren en begeleiden van planmatig onderhoud en verduurzaming.
  • Toezicht houden op bouwkundig onderhoud van renovatie/nieuwbouw werkzaamheden.
  • Opstellen van werkomschrijvingen en beoordelen van offertes en facturen.
  • Ondersteunen bij aanbestedingen, contractbeheer en sleutelbeheer.
  • Toezien op naleving van wet- en regelgeving (zoals Bouwbesluit en Arbowet).
  • Ondersteunen bij verkiezingsgerelateerde werkzaamheden en taxaties.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten; 
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau in de richting van bouwkunde;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker bouwkundig vastgoedbeheer;
5. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van bouwkunde (15 punten)
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker bouwkundig vastgoedbeheer bij een gemeente (40 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met vastgoedbeheersystemen (10 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met bouwkundig onderhoud van renovatie/nieuwbouw werkzaamheden (20 punten)
10. Aantoonbare werkervaring met Bouwbesluit en Arbowet (15 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden;
  • Analytisch;
  • Verbindend;
  • Adviserend.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m donderdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten; 
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 14 november 2025,09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 18 november 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 20 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.