Product Owner Continuiteit
Kadaster
 
Aanvraagnummer
24612
Duur
Tot en met 30 april 2026
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 december 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Gelderland
Einde inschrijfdatum
05 November 2025 agenda 
Eindtijd
08:00 uur

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Wanneer het Kadaster getroffen wordt door bijvoorbeeld een cyber aanval, zal dit leiden tot verstoring van de dienstverlening: Hypotheek- en eigendomsaktes kunnen niet meer gepasseerd worden, percelen worden niet meer ingemeten, geografische kaarten zijn niet meer beschikbaar, er kunnen geen klic-meldingen meer worden gedaan, etc.

Vanwege het belang van de dienstverlening van het Kadaster is het noodzakelijk om de periode van uitval zo minimaal mogelijk te houden en te borgen dat Kadaster datasets compleet en consistent worden hersteld.

Binnen het kadaster wordt daarom gewerkt aan een reeks van continuïteitsvoorzieningen. Het team Continuiteitsservices levert deze voorzieningen aan de Kadaster organisatie. Dit team is er verantwoordelijk voor dat we ten alle tijden in staat zijn om binnen de gestelde eisen van de business de dienstverlening te herstellen.

Het team levert een aantal diensten o.a.:

  • De Kadaster Data Kluis als borging van de beschikbaarheid van de Kadaster datasets bij grootschalige calamiteiten;
  • De Kadaster Standby Omgeving als platform voor herstel van de meest kritieke dienstverlening van het Kadaster;
  • Ketenrestore coordinatie en ondersteuning bij grootschalige (keten)restores en restoretesten.

Voor het team zijn wij op zoek naar een tijdelijke invulling van de rol Product Owner.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Systeem omgeving:
    • Azure subscriptions, S3-storage;
    • Functionaliteit: datastreaming d.m.v. Azure KAFKA-service, Azure (security) services, monitoring;
    • Development tools: (waarschijnlijk alleen voor data validatie routines) Scripting, JAVA;
    • Componenten, frameworks: Minio object store in datacenter, S3-storage, KAFKA.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Je bent het primair aanspreekpunt binnen Kadaster als het gaat om de services die dit team levert;
  • Het inhoudelijk aansturen van het team o.a. door het stellen van duidelijke prioriteiten en het mede sturen op het werkproces en de onderlinge samenwerking als team;
  • Het stimuleren van agile gedreven werken door concrete resultaten neer te zetten met het team en onze leveranciers;
  • Je zorgt samen met de agile coach dat het team gestructureerd werkt;
  • Borgt het tijdig realiseren van stories en daarmee de services die wij leveren;
  • Je bent samen met je teamleden verantwoordelijk voor de vertaling van vraagstukken (epics) naar features en stories op de backlog die direct realiseerbaar zijn door de teamleden;
  • Je bewaakt samen met het team de functionele en technische samenhang van de te realiseren stories;
  • Dagelijks (operationeel) managen van de betrokken leverancier;
  • Samenwerking zoeken en voortouw nemen richting belangrijke stakeholders zoals;
  • I.s.m. jouw Manager IT en Dienst product Manager werk je aan de doorontwikkeling van het product en daarmee lever je input op de roadmap.

Vereisten / knock-outcriteria
Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan voldoet.

  1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  2. Een maximum uurtarief van € 120,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
  3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord;
  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met IT-continuïteitsmanagement m.n. borging data continuïteit;
  5. Minimaal 5 jaar ervaring in de rol van Product Owner van vergelijkbare teams;
  6. Minimaal 5 jaar ervaring met Agile principes en ervaring met implementatie en het werken met Scrum/Kanban;
  7. Minimaal 3 jaar gewerkt met back up technologieën en data protectie middelen;
  8. Minimaal 3 jaar gewerkt binnen en kennis van BCM;
  9. Minimaal 3 jaar ervaring met het succesvol opzetten en samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter;
  10. Door de kandidaat zélf geschreven CV én motivatiebrief;
  11. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
  12. Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:
13. Minimaal 3 jaar ervaring binnen de Nederlandse overheid bij voorkeur idem als het Kadaster als ZBO, die wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld (max. 20 punten);

Weging (staffel)

a Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (20 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (10 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (5 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).

14. Meer dan 3 jaar ervaring als Product Owner verantwoordelijk voor levering van continuïteitsvoorzieningen als hierboven genoemd (max. 50 punten);

Weging (staffel)

a Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (50 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (30 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).

15. Meer dan 3 jaar aantoonbare ervaring met operationeel leveranciers management. Hierbij aangeven hoe u in de rol van P.O. de samenwerking met externe leveranciers liet verlopen. Geeft u hierbij 1 voorbeeld van een verbetering in die samenwerking door u geïnitieerd en mede uitgevoerd/bestuurd (max. 30 punten);

Weging (staffel)

a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).

Competenties

  • Krachtig leidinggevend;
  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en is omgevingssensitief;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Proactief en initiatiefrijk;
  • In staat om een team als een geheel te laten werken.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Tarief
Maximaal € 120,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
    • 1d Detacheringsovereenkomst
  • Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.


Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

Per leverancier mag  één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring 
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 27 oktober 2025, 08:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 28 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 november 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 5 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.