Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Olst-Wijhe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Olst-Wijhe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Ben jij een deskundige en betrokken professional met hart voor techniek? Wil jij je inzetten voor een duurzame en leefbare woonomgeving waarin mensen zich veilig kunnen verplaatsen, wonen, werken en recreëren? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Voor onze gemeente zoeken wij een proactieve en oplossingsgerichte beheerder voor het aandachtsgebied wegen en verlichting. Iemand die nieuwsgierig is naar hoe de hazen lopen – zowel ondergronds als boven tafel – en pas stopt als het lampje daadwerkelijk gaat branden.
Voor ons team Beheer Openbare Ruimte zoeken wij een:
Medewerker openbare ruimte: aandachtsgebied beheer wegen en verlichting
voor 32 - 36 uur per week
Het team Beheer Openbare Ruimte zorgt ervoor dat alle inwoners binnen de gemeente zich veilig kunnen verplaatsen, wonen, werken en recreëren in een groene omgeving. Ze zorgen ervoor dat de inwoners hun voeten drooghouden en dat de riolering functioneert. In een enthousiast en compact team van twaalf medewerkers ben je, samen met je medeteamleden integraal verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de openbare ruimte volgens principes van IBOR en Assetbeheer. Jij hebt hierin de taak van beheerder wegen en verlichting. Je werkt hierin nauw samen met de senior medewerker mobiliteit en verkeer, de ondersteuner beheer openbare ruimte.
Opdracht
Als medewerker openbare ruimte voer je de regie op het dagelijkse beheer van de verharde oppervlakten in de leefomgeving, de openbare verlichting en de nodige bruggen in onze gemeente. Samen met de senior medewerker mobiliteit en verkeer werken jullie aan een goede en veilige bereikbaarheid. Waar de senior medewerker mobiliteit en verkeer zich bezighoudt met de beleidsmatige facetten, focus jij je op de realisatie.
Je neemt initiatieven om planmatig integrale onderhoudsprojecten op te starten en daarin te participeren. Het gaat hierbij om onderhoud van wegen, straten, stoepen, bruggen en openbare verlichting. In deze onderhoudsprojecten worden tevens verkeerskundige aanpassingen meegenomen. Daarnaast adviseer en spar je met collega's over technische realisatie, planningen en beheer en onderhoud. Analyses van meldingen, tekeningen en geo-applicaties zijn hiervoor een basis evenals je onderbuikgevoel en kennis en ervaring.
Naast de technische aspecten van je aandachtsgebied heb je oog voor hoe de openbare ruimte wordt beleefd en gebruikt. Hierbij kijk je altijd vanuit het grotere geheel. Met je technisch inzicht kom je dan tot oplossingen passend bij het betreffende gebied en omgeving.
Jouw taken:
-
Je beheert het areaal met behulp van de diverse beheersystemen, Obsurv, GEO-web en Gis-oplossingen. Je gebruikt de data om je beheer telkens slimmer uit te voeren en hanteert hierbij principes van assetbeheer.
-
In de beheertoets geef je jouw advies over ontwerp- en reconstructieplannen.
-
Je beheert de contracten en budgetten en voert directie over de contractwerkzaamheden.
-
Je brengt de technische staat van verhardingen, verlichting en bruggen in beeld en stelt beheerprogramma’s op.
-
Je vertaalt, samen met de senior medewerker mobiliteit en verkeer, beleidsplannen en verkeersplannen naar concrete realisatie-opdrachten.
-
Je hebt contacten met inwoners, bedrijven en andere overheidsinstanties in het vakgebied.
-
Je controleert vergunningaanvragen (aanleg kabels en leidingen).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van techniek of bouwkunde;
4. Aantoonbare werkervaring op het gebied van mobiliteit en verkeer.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1 jaar periode kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (15 punten);
6. Aantoonbare ervaring met diverse beheersystemen, Obsurv, GEO-web en Gis-oplossingen (10 punten);
7. Aantoonbare ervaring met het controleren/verwerken van vergunningaanvragen op het gebied van kabels en leidingen (20 punten);
8. Aantoonbare ervaring met contacten met inwoners, bedrijven en andere overheidsinstanties in het vakgebied (5 punten);
9. Aantoonbare werkervaring op het gebied van openbare ruimte bij een gemeente (40 punten);
10. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en geeft toelichting waaruit blijkt dat de kandidaat kan schakelen tussen beleid, beheer en uitvoering. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
-
Planmatig werken;
-
Nauwkeurig;
-
Technische informatie begrijpelijk kunnen vertalen;
-
Communicatief vaardig;
-
Zelfstandig;
- Samenwerkingsgericht.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 november 2025 de kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 24 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 28 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 30 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
