Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
Opdracht
Als beleidsadviseur sport ben je het eerste aanspreekpunt voor en onderhoud je de contacten met de sportverenigingen, andere sport- en beweegaanbieders, de buurtsportcoaches en Optisport, de exploitant van de gemeentelijke sportaccommodaties. Je hebt daarnaast uiteraard ook contacten met organisaties buiten de sportwereld, waaronder scholen, welzijnsorganisaties, GGD en politie.
In je rol als beleidsadviseur sport ontwikkel en voer je het sportbeleid uit als middel om bij te dragen aan het welbevinden van onze inwoners. Dit doe je samen met jouw collega’s die de andere beleidsterreinen binnen het sociaal domein van de gemeente ontwikkelen en uitvoeren. De basis hiervoor is ons strategisch Beleidskader Sociaal Domein en ons uitvoeringsprogramma Gezond Samenleven. Je brengt ook advies uit aan management, college en raad over jouw beleidsterrein. Een ander onderdeel van je takenpakket is het opstellen en beheren van contracten op het gebied van sportaccommodaties (huur, pacht, exploitatie). Je voert het subsidiebeleid van de gemeente uit binnen het cluster Gezond Samenleven. Dan gaat het over subsidiebeschikkingen, uitvoeringsovereenkomsten en subsidiebeleidsregels. Je hebt afstemming met partners over door hen uit te voeren projecten en activiteiten. Afhankelijk van het project of de activiteit is je adviserende of je praktische rol groter.
Je bent voor organisaties en burgers op genoemde beleidsterreinen het aanspreekpunt en gesprekspartner. We verwachten van dat je in staat bent om de samenwerking tussen partijen op het beleidsterrein sport te stimuleren. Je hebt daar een actieve en verbindende rol in. Ook lever je een bijdrage aan de interne P&C-cyclus op het onderdeel sport.
In deze afwisselende en uitdagende functie werk je nauw samen met de collega beleidsmedewerkers binnen het sociaal domein en zorg je voor de verbindingen tussen de verschillende beleidsterreinen zoals zorg, gezondheid, participatie, sport, jeugd en welzijn. En met één collega op beleidsterrein sport; jullie trekken samen op om adaptief en effectief te werken aan de doelen voor sport.
Daarnaast krijg je in deze functie ook regelmatig te maken met thema’s buiten het sociaal domein, maar die wel raken aan de sport. Hierbij kun je denken aan onder meer economie, citymarketing, ruimtelijk beheer en openbare orde.
Je houdt je bezig met het volgende:
- Je houdt ontwikkelingen, adviseert proactief het team en/of het management, draagt bij aan implementatie en borging van noodzakelijke wijzigingen en coördineert waar nodig projecten.
- Je onderhoudt contacten met sportverenigingen, andersoortige sport- en beweegaanbieders, de buurtsportcoaches en Optisport, de exploitant van de gemeentelijke sportaccommodaties. Je hebt daarnaast uiteraard ook contacten met organisaties buiten de sportwereld, waaronder scholen, welzijnsorganisaties, GGD en politie.
- Je stelt subsidie beschikkingen en samenwerkingsovereenkomsten op met de partners en aanbieders.
- Je schrijft college- en raadsvoorstellen en adviseert de portefeuillehouder en het college.
- Je levert op jouw terrein een bijdrage aan de verantwoording en (financiële) jaarstukken.
Je werkt vanuit en draagt bij aan de integrale visie op het sociaal domein.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van beleid met sport en bewegen en van de verenigingswereld;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur bij een gemeente;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met P&C cyclus binnen een gemeente (10 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur bij een gemeente; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur op het gebied van sport en bewegen (30 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en beheren van contracten op het gebied van sportaccommodaties (huur, pacht, exploitatie) (15 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met subsidiebeschikkingen, uitvoeringsovereenkomsten en subsidiebeleidsregels. (15 punten)
Competenties
- Je krijgt energie van de omgang met mensen en je verbindt graag belangen met elkaar;
- Jij bent doel- en resultaatgericht en je houdt rekening met je omgeving;
- Je bent gericht op vernieuwing en verbetering en je staat stevig in je schoenen, ook als het even tegenzit;
- Je hebt oog voor de verschillende belangen en bestuurlijke verhoudingen en kunt daarin goed bewegen.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal onbekend . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 29 oktober 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 30 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 november 2025. Tot die tijd kunt u reageren.
