Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Nijmegen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Nijmegen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
Opdracht
Consulent Inburgering
Waarom doen we dit als gemeente: We werken vanuit ons hart, van en voor onze stad. Voor en met de inwoners, instellingen en bedrijven in Nijmegen werken we aan de
opgaven die in de stad en haar omgeving spelen. Daarbij is vertrouwen ons vertrekpunt,kiezen we voor contact, doen we gewoon wat nodig is en leren we van wat we doen.
Met de komst van de nieuwe Wet Inburgering per 1 januari 2022 is de regie op de Inburgering weer bij de gemeente komen te liggen. Deze taak is neergelegd bij de
ConsulentInburgering. Als Consulent Inburgeringwerk je voor de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht en ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet inburgering. We willen onze nieuwe inwoners de beste start geven zodat ze zich snel thuis voelen en actief meedoen in de samenleving met als doel dat de nieuwe inwoners volledig zelfredzaam zijn.
Wat ga je doen:
Jij bent de vaste contactpersoon van een inburgeraar binnen de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht en beheert een eigen caseload. Jij ondersteunt inburgeraars in het
inburgeringstraject door ze te stimuleren om op eigen kracht en verantwoordelijkheid te integreren in de samenleving.
Je wordt verantwoordelijk voor het afnemen van de Brede Intake, het opstellen van een Plan inburgering & participatie (PIP) en het bewaken van de voortgang. Jij volgt het inburgeringstraject nauw en stuurt bij waar nodig. Hiervoor durf je verder te kijken dan de bekende wegen, wees creatief en denk in mogelijkheden! Het beoogde resultaat is dat inburgeraars sneller succesvol deel uit gaan maken van onze samenleving door bijvoorbeeld te gaan werken of onderwijs te volgen. Je levert ook een bijdrage aan de doorontwikkeling van de werkwijzen en processen rondom de inburgering.
Hoe ziet jouw werkomgeving er uit:
Als een inburgeraar in Nijmegen komt wonen wordt de Consulent Inburgering de regiehouder die verantwoordelijk blijft voor de inburgering. Je voert (intake)gesprekken met de inburgeraars om het juiste traject te kunnen bepalen en de benodigde begeleiding in kaart te brengen. Je adviseert de inburgeraar bij het kiezen van geschikt inburgeringsonderwijs en zet voor asielmigranten het nodige traject in bij een taalaanbieder. Je stimuleert hen om te voldoen aan zijn/haar inburgeringsplicht en je bewaakt de voortgang van de ingezette (taal)trajecten. Je bewaakt de resultaten van hetPIP en stuurt zonodig bij. Je onderhoudt nauwe contacten met verschillende afdelingenbinnen de gemeente en partners als Vluchtelingenwerk, AZC, taalaanbieders en andere relevante partijen. Je zorgt voor correcte gegevensverwerking in de Suite SociaalDomein en andere systemen en verzorgt de noodzakelijke rapportages en documenten.
Ervaring met het voeren van gesprekken, rapporteren en het voeren van een caseload zijn vereist. Je hebt aantoonbare ervaring binnen het sociaal domein en kennisvan de Wet inburgering. Je bent realistisch en in staat om in een nieuwe omgeving je zaken snel eigen te maken en ook jouw bijdrage te leveren aan het verbeteren vanprocessen om het gezamenlijke doel te behalen. Binnen de gestelde kaders ben je creatief en denk je mee over oplossingen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Je beschikt in de afgelopen 3 jaar over minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring als Consulent Inburgering binnen een gemeente;
2. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de applicatie Suite Sociaal Domein;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare gemeentelijke ervaring;
4. Je bent bereid om de eerste 4 weken van de opdracht 100% op kantoor aanwezig, daarna minimaal 50% op kantoor; Werkdagen in overleg.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Je beschikt in de afgelopen 3 jaar over minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring als Consulent Inburgering binnen een gemeente. <1 jaar = 0 punten ; >1 jaar = 20 punten ; >2 jaar = 30 punten ; > 3 jaar = 40 punten.
6. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de applicatie Suite Sociaal Domein. <2 jaar = 0 punten ; > 2 jaar = 10 punten ; >3 jaar = 20 punten ; >4 jaar = 30 punten.
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare gemeentelijke ervaring. Binnen een grootte tot 75.000 gemeente = 10 punten ; binnen een grootte tot 90.000 gemeente = 20 punten ; Binnen een grootte tot 100.000 en 100.000+ gemeente = 30 punten.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je bent iemand die gemakkelijk contact legt op verschillende niveaus.
Je geeft invulling aan je regierol en weet om te gaan met belangentegenstellingen.
Je bent in staat om op basis van de geleverde informatie plannen te maken en op basis van de gemaakte afspraken regie te voeren.
Onder tijdsdruk weet jij goed het overzicht te houden.
Je bent vasthoudend en gaat het moeilijke gesprek niet uit de weg.
Je bent niet bang om verantwoordelijkheid te nemen en weet betrokken partijen te motiveren ook hun aandeel
te leveren.
Benodigd aantal professionals
3
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie Alle cv's cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De Alle cv's kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max € 85,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen In overleg
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 1 oktober 2025 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 1 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 6 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.
