LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd.
Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.Het Kadaster is steeds meer een datagedreven organisatie en word geconfronteerd met de bijbehorende uitdagingen in deze moderne wereld.
Cybersecurity, openbare informatie gecombineerd met de beschikbaarheid van systemen voor de registratie en raadpleging eisen een moderne, veilige en robuuste IT omgeving.
In 2025 maken we hier grote stappen in door het gehele IT landschap opnieuw, en bij nieuwe leveranciers op te bouwen en daarbij een beweging richting de cloud te maken. Hierbij kunnen we extra inzet gebruiken en daar kan jij een belangrijke bijdrage aan leveren.
Opdracht
Het team Architectuur en Informatiemanagement binnen de directie DGV is op zoek naar een Business Architect.
Het team Architectuur en Informatiemanagement begeleidt het Kadaster bij het door ontwikkelen en vernieuwen van waardestromen en de ondersteunende diensten. In de voorbereiding, door de solution architectuur te leveren voor de business case. En in de uitvoeringsfase, door samen met de systeem architecten de DevOps teams te begeleiden in de ontwikkeling of het selecteren van een ‘off the shelf’ product.
Het programma “Toekomstvast fundament” zorgt voor een nieuwe basis (zowel organisatorisch als technisch) van de IT-Dienstverlening binnen het Kadaster.
Projecten in het Programma “Toekomstvast fundament” zijn onder andere de vernieuwing van het outsourcing contract (met onderdelen als b.v. Applicatie ontwikkelplatform, Databases, SAP en Werkplek), contracten met leveranciers en de transformatie naar de Cloud (met o.a. dataclassificatie, Cloud Competence Center, Netwerk Service Hub, SIAM) van onderdelen van de dienstverlening.
Het opnieuw in de markt zetten van onderdelen van het contract rekencentrumdiensten (via Europese Aanbestedingen) en de beweging naar de Cloud vindt onder dit programma plaats.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- TOGAF, Archimate (BlueDolphin), Novius raamwerk
- Agile werkwijze
Verantwoordelijkheden, de belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Opstellen en onderhouden Domeinarchitectuur en visie voor de domeinen Connectivity en Workspace.
- In samenwerking, maar wel vanuit een regie-rol, het functioneel aansturen danwel begeleiden van de implementatie en migratie voor zowel de werkplek als connectivity diensten.
- Ondersteunen bij de aanbestedin voor werkplek, o.a. opstellen requirements en schrijven van bestek.
- Coördinatie tussen betrokken DevOps teams, Netwerk&Security team Kadaster, Project/Systeem-Architect en Domeinarchitect m.b.t. andere projecten.
Vereisten / knock-outcriteria
Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan voldoet.
- De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
- Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
- Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4
- Academisch werk- en denkniveau op het gebied van informatica verkregen door een afgeronde HBO/WO opleiding;
- De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift (taalniveau minimaal C1; C2 geprefereerd);
- Engelse taalvaardigheden (taalniveau B2 minimaal; C1 of C2 geprefereerd)
- Minimaal 5 jaar relevante ervaring in het vakgebied architectuur;
- Minimaal 5 jaar kennis en ervaring met het opstellen en implementeren van solution- en domein architecturen;
- Minimaal 3 jaar werkervaring met Informatie voorziening binnen het overheidsdomein, waarin beleid en uitvoering dicht bij elkaar liggen;
- Minimaal 10 jaar ervaring op Infrastructuur & Cloud specifiek en IT-gebied breed (Azure geprefereerd)
- Minimaal 3 jaar ervaring als Business-consultant/adviseur, met in het verleden bewezen trackrecord als Infrastructuur en Netwerk-consultant
- Expert-level IP Networking-certificering; Service-Provider, Enterprise-Networking; NW-Design en NW-architectuur (CCIE, CCDE, JCIE)
- Kennis/Kunde van SASE/SDWAN, Cloud-Networking, Security algemeen, Netwerk-security specifiek, NetWork-fabrics, NFV/VNF, infra-as-code, etc.
- Minimaal 3 jaar ervaring met benchmarking/audit/controle door externe “markt-neutrale” partijen.
- Ervaring in het werken in een regie-rol, in samenwerking met een IT-Outsourcing partij.
- Minimaal 5 jaar documentatie ervaring, bijvoorbeeld met:
- Technisch architectuur design
- Opstellen Domein en Solution architectuur
- Functioneel en technisch ontwerp
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:
17. U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster (max. 40 punten)
Weging
a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (30 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (15 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).
18. U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen/ opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster (max. 30 punten).
Weging
a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).
19. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (max. 30 punten).
Weging
a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).
Competenties
- Resultaatgericht;
- Helicopterview;
- Adviesvaardigheid;
- Overtuigingskracht;
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
- Kwaliteitsgericht;
- Klantgericht;
- Proactief en initiatiefrijk.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.
Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Tarief
Maximaal € 125,-
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motovaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Overige informatie
Conceptovereenkomsten
- Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
- 1d Detacheringsovereenkomst
- Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.
Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 26 september 2025 08:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 29 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 oktober 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 3 oktober 2025 08:00. Tot die tijd kunt u reageren.