P&O beleidsadviseur
Gemeente Dalfsen
 
Aanvraagnummer
23618
Duur
31-1-2026
Opties verlenging
3 maal 3 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1-10-2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
15 September 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dalfsen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dalfsen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie

De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Team
Als P&O-beleidsadviseur maak je deel uit van het team P&O, dat onderdeel is van de stafafdeling. Het team bestaat uit negen teamleden:
– Een teamleider, P&O beleidsadviseur (vervanger), senior P&O-adviseur/organisatieadviseur, P&O-adviseurs, P&O-consulent, adviseur werving en selectie, arbo-preventiemedewerker, financieel P&O-adviseur en medewerker P&O.

Wat ga je doen?
Je speelt een belangrijke rol in het verder vormgeven en verder brengen van (strategische) P&O-beleidsonderwerpen en thema’s. Daarnaast ondersteun en adviseer je – waar nodig – de P&O-adviseurs bij P&O vraagstukken. Je legt verantwoording af aan de teamleider P&O.
Tot je werkzaamheden behoren onder andere:
– Het analyseren en vertalen van beleidsmatige P&O vraagstukken naar praktische, creatieve en uitvoerbare beleidsoplossingen; en de afstemming met de relevante betrokkenen.
– Het opstellen van beleidsvoorstellen en adviezen richting het management en bestuur.
– Het - in voorkomende gevallen - sparren met collega’s binnen het team en bijdragen tot gezamenlijke conclusies/adviezen op betreffende thema’s en casussen. 
- Meedoen in P&O-projecten; eventueel ook trekkerschap vervullen.                                                                                                                                                

Onderwerpen waar je direct mee aan de slag gaat, zijn onder andere:                                                                    
– Verder opstellen van Vitaliteitsregeling/duurzame inzetbaarheid
– Arbeidsmarktstrategie
– Mede uitwerken van arbobeleid in samenwerking met de arbo-preventiemedewerker.                                               
-
Meedoen met P&O-projecten, waaronder Strategische Personeels Planning
– Overige beleidsmatige werkzaamheden                                                                                                                                                                                                                                                                                   

We zoeken iemand die bekend is met deze onderwerpen en snel zelfstandig aan de slag kan. Jouw sterke communicatieve vaardigheden – zowel schriftelijk als mondeling – helpen je om beleid helder over te brengen en draagvlak te creëren binnen de (gemeentelijke) organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur binnen een overheidsinstelling;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van P&O;
3. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau op het gebied van P&O (5 punten);
4. Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur bij een gemeente; (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een veranderende organisatie als P&O adviseur bij een gemeente (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Vitaliteitsregeling of Arbobeleid (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);
7. Beschikbaar voor 24 uur per week (10 punten). 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

- Een proactieve houding: je bent resultaatgericht en neemt nieuwe inzichten en inspiratie mee (op basis van eerdere ervaringen)
- Je bent een echte afmaker: je weet vraagstukken verder te brengen en - in afstemming met de betrokkenen - tot voorstellen ten behoeve van besluitvormnig te komen.
- Een stevige basiskennis op P&O, met name duurzame inzetbaarheid, arbeidsmarktstrategie en arbeidsomstandigheden
- Het vermogen om tegenstrijdige belangen binnen een organisatie te begrijpen, met de moed om tegenspraak te bieden en mensen te overtuigen.
- Een zelfstandige werkhouding, gecombineerd met het vermogen om effectief in teamverband te opereren.
– Een uitstekende schrijver: je bent in staat complexe informatie helder, gestructureerd en toegankelijk te verwoorden.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Stap 1: “Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 04 september 2025 09:00 . De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 05 september 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 15 september 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.