Projectmanager Fysiek Domein
Gemeente Zwolle
 
Aanvraagnummer
23108
Duur
6 maanden
Opties verlenging
4 maal 6 maand(en)
Uren per week
16 uur
DAS opdracht
Nee
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
Anders
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
14 August 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
De afdeling
Unieke ontwikkelingen in onze mooie stad vragen om een integrale aanpak. De afdeling Project-, Programma- en Procesmanagement (PPP) met ruim 150 collega’s pakt projecten en programma’s concreet op om onze ambities waar te maken. Dat doen we samen collega’s van andere afdelingen, inwoners, ondernemers en partners in de stad.

We zijn op zoek naar een projectmanager voor de volgende opdrachten:
1. Binnensport accommodaties (afdelingen Vastgoed & MO)
Meerdere afdelingen zijn betrokken bij het eigendom, beheer en exploitatie van binnensportaccommodaties, maar de rollen en verantwoordelijkheden (ook financieel) zijn intern diffuus. De betrokken (vier) afdelingen zijn de afdelingen Vastgoed (incl. onderwijshuisvesting), MO (sport), Stadsbeheer en vitale wijken en Services (met een rol voor het contractbeheer van de schoonmaak).

Doel van de opdracht: Oplevering van een eindrapportage voor de stuurgroep, waarin de rollen en taken verbonden aan de binnensportaccommodaties die in eigendom zijn van de gemeente Zwolle zijn beschreven. Ook de wijze waarop wordt samengewerkt wordt, waarbij in de rapportage onderscheid wordt gemaakt in de rollen van eigenaar, verhuurder, huurder en beheerder(s) en waarbij er onder andere aandacht is voor de verantwoordelijkheden t.a.v. vervanging, onderhoud, inventaris en schoonmaak.

2. Onderzoek geluidsoverlast IJsselallee (afdeling Leefomgeving & Mobiliteit)
Het dossier geluidklachten IJsselallee heeft dit najaar prioriteit. Verdere ontwikkelingen in de stad kunnen mogelijke extra druk op de IJsselallee leggen. Aandacht voor de effecten hiervan en oog voor de betrokkenheid van de inwoners is noodzakelijk. Doel van de opdracht: Het opstellen van een concept procesvoorstel (half/eind september) te komen en het organiseren een werkbezoek (van het college/bestuur) aan de wijk

3. Permanente vrachtwagen locatie (afdeling Ruimte & Economie)
Het voormalig ROVA-terrein op Voorsterpoort is in 2022 aangelegd en ingericht als tijdelijke parkeervoorziening voor vrachtwagens. In het najaar van 2024 is gestart met een onderzoek dat zich primair richt op het in kaart brengen van de opgave waar we voor staan wanneer deze tijdelijke voorziening voor vrachtwagen parkeren stopt. Dit heeft geleid tot twee potentieel geschikte locaties op Voorst. De wens is om nu de nodige vervolgonderzoeken te starten op de potentieel geschikte kavels, om zo te komen tot een keuze voor het meest wenselijke perceel voor een permanente oplossing voor het vrachtwagen parkeren. Een groot deel van de vrachtwagens die gebruik maakt van de voorziening zijn toeleveranciers van Scania. Ook de nieuwe locatie zal in nauw overleg met Scania en met financiering van Scania. Deze opdracht moet nu worden uitgevoerd, zodat er over 1,5 jaar daadwerkelijk een nieuwe locatie is aangewezen (eventueel aangekocht) en is ingericht als permanente vrachtwagenparkeerplaats met de bijbehorende voorzieningen, zoals de (toekomstige) mogelijkheid tot logistiek laden.

De projectleider is verantwoordelijk voor:

  • De algehele coördinatie, sturing en voortgang van de uitvoering van deze opdrachten;
  • Het opstellen en bewaken van planning, budget, kwaliteit en communicatie;
  • De integrale afstemming met interne teams zoals vastgoed, stadsbeheer, mobiliteit, leefomgeving en communicatie;
  • De afstemming en samenwerking met externe stakeholders (zoals de Provincie en Scania);
  • Het opleveren van volledige rapportages en/of plannen;
  • De rapportage aan en advisering van de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever over voortgang, besluitpunten en risico’s;
  • Het tijdig signaleren en beheersen van risico’s, afhankelijkheden en knelpunten in uitvoering en besluitvorming;
  • Opdrachtverlening en organisatie van de uitvoering.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. HBO+ werk/denk niveau;
3. Minimaal drie jaar werkervaring als projectleider binnen het fysiek domein;
4. Minimaal drie jaar werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke werkomgeving;
5. Ruime ervaring in het aansturen van een team;
6. Affiniteit met infrastructuur, logistiek, verkeer en/of vastgoed is een pré;
7. Kennis en/of ervaring met procesmanagement is een pré.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. Minimaal drie jaar werkervaring als projectleider binnen het fysiek domein (25 punten);
9. Minimaal drie jaar werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke werkomgeving (25 punten);
10. Minimaal drie jaar ervaring in het aansturen van een team (15 punten);
11. Aantoonbare affiniteit met infrastructuur, logistiek, verkeer en/of vastgoed (15 punten);
12. Aantoonbare ervaring in het samenwerken met externe stakeholders. (10 punten)Kennis en/of ervaring met procesmanagement (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Leidinggeven;
  • Samenwerken;
  • Organiseren, communiceren, prioriteren;
  • Analytisch vermogen;
  • Organisatie sensitiviteit;
  • Resultaatgericht.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma tm vrij

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 18 augustus 2025 tussen 14.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 15 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 7 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 8 augstus 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 14 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.