Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.
Opdracht
Wil jij meewerken aan uitdagende en complexe HR vraagstukken? Reageer dan snel! Bij de provincie Overijssel ontwikkelen we toekomstbestendige HR-oplossingen, laten we talenten groeien en creëren we een inspirerende werkomgeving. Ben jij klaar om tijdens het zwangerschapsverlof van een van onze HR business partners je ervaring in te zetten voor de toekomst van onze organisatie?
Jouw uitdaging als HR business partner
Als HR business partner bij provincie Overijssel ben je dé partner in business voor het management op het brede terrein van mens, arbeid en organisatie. Jouw rol omvat niet alleen het verstrekken van advies, maar ook het meedenken vanuit een breed perspectief, waarbij alle aspecten worden meegenomen.
Je bent verbonden aan verschillende afdelingen met meerdere teams. In deze rol help je het management bij het vertalen van de afdelingsstrategie, zodat deze effectief kan worden geïnterpreteerd en uitgevoerd. Je kent je afdelingen, hun (leiderschaps)opgaven en de vraagstukken van je management.
Je wordt echt ervaren als een volwaardige counterpart. Je gaat dieper in op vraagstukken, draagt bij aan oplossingen en schuwt het niet om ook lastige onderwerpen bespreekbaar te maken. Daarnaast bied je coaching en begeleiding aan het management bij het effectief beoordelen en managen van individuele- en teamvraagstukken. Hierbij zet je jouw uitstekend ontwikkelde interpersoonlijke vaardigheden in en ben je in staat om daadkrachtig te interveniëren in gesprekken.
Je fungeert als brug tussen het lijnmanagement en het HR-team. Hierbij gebruik je aan weerszijden strategisch inzicht om HR-initiatieven te ontwikkelen, te implementeren of te evalueren. Je signaleert ontwikkelingen, kansen, agendeert knelpunten en deelt actief de nieuwste inzichten.
Momenteel werken we aan onze nieuwe strategische HR agenda, met onderdelen als strategisch partnership, wendbaarheid, versterken leercultuur, SPP en duurzame inzetbaarheid, en zijn we strategisch gesprekspartner inzake de nieuwe organisatiekoers. In de rol van HR business partner ga je actief deelnemen aan de implementatie van de nieuwe koers en onze toekomstbestendige HR agenda.
In je rol word je ondersteund door HR-medewerkers die administratieve taken op zich nemen, zoals bijvoorbeeld het beantwoorden van eenvoudige vragen en dossieronderzoek.
Jouw profiel
Als HR-business partner ben je een zelfstandige en deskundige professional met een moderne kijk op het HR-vakgebied. Je hebt de vaardigheid om op verschillende niveaus te schakelen en weet complexe situaties effectief aan te pakken. Creativiteit en vernieuwend denken zijn kenmerkend voor jouw aanpak, terwijl je altijd handelt met een goed ontwikkeld moreel kompas.
- Je beschikt over ruime ervaring in senior HR-adviesrollen bij complexe (bestuurlijke) organisaties op strategisch niveau. Je hebt aantoonbaar brede en actuele kennis van- en een visie op het HR-vakgebied.
- Je kunt snel schakelen tussen strategische vraagstukken en de praktische realisatie hiervan, maar je verliest jezelf niet in details of de hectiek van de dag. Je kan goed prioriteren en je bent een teamspeler met een proactieve en resultaatgerichte benadering.
- Je hebt een strategische blik en hands-on mentaliteit, gaat uitdagingen aan en bent niet bang voor verandering en ontwikkeling.
Naast aantoonbaar een hbo/wo werk- en denkniveau en een achtergrond in HR of een vergelijkbaar vakgebied, beschik je over uitstekende advies- en interpersoonlijke vaardigheden. Je bent in staat om betrouwbare relaties op te bouwen met belangrijke stakeholders en levert hoogwaardig, zowel gevraagd als ongevraagd, advies met oog voor zowel de individuele als organisatorische belangen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Maximum uurtarief van €110,- exclusief btw inclusief reiskosten woon-werk/werk-werk verkeer;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als HR businesspartner;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting P&O/HR (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van P&O inzake organisatieontwikkeling (sterk ontwikkelde O-kant) binnen een overheidsorganisatie (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met verandermanagement op het gebied van P&O/HR op strategisch/tactisch niveau binnen een overheidsorganisatie (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring op het gebied van P&O/HR binnen een overheidsorganisatie met >750 fte (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten).
Competenties
- Strategisch denken;
- Organisatiesensitiviteit;
- Analytisch vermogen;
- Stevige gesprekspartner;
- Proactief denken en handelen;
- Veerkrachtig;
- Aanpassingsvermogen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - Di - Woe - Do - Vrij
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\
- Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 8 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 9 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 13 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.