Consulent Werk/Accountmanager
Gemeente Hardenberg
 
Aanvraagnummer
23020
Duur
6 maanden
Opties verlenging
3 maal 6 maand(en)
Uren per week
36 uur per week met terugloop van uren naar 24 uur per week uur
DAS opdracht
Ja
Start
8 september 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
14 August 2025
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons meeDe gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
Voor deze opdracht is de gemeente Hardenberg op zoek naar een ervaren en zelfstandige professional die een brug weet te slaan tussen inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt en werkgevers in de regio. Je gaat aan de slag om de arbeidsparticipatie van mensen uit het landelijke doelgroepenregister en werkzoekenden met een uitkering te vergroten. Jij begeleidt hen intensief richting duurzame plaatsing op de arbeidsmarkt en adviseert werkgevers over de inzet van geschikte kandidaten en bijbehorende regelingen.

Je voert intake- en diagnosegesprekken met kandidaten, brengt hun arbeidsmogelijkheden in kaart en coacht hen richting passend werk. Waar nodig zet je re-integratie-instrumenten in, zoals loonkostensubsidie of jobcoaching, om duurzame plaatsing mogelijk te maken. Tegelijkertijd benader je actief werkgevers, bouw je aan langdurige relaties en adviseer je over plaatsingsmogelijkheden en de bijbehorende wet- en regelgeving. Je voert onderhandelingen, maakt afspraken over werk- en ontwikkeltrajecten en verzorgt de administratieve afhandeling, zoals het opstellen van contracten en het toekennen van subsidies.

Je bent dus zowel consulent werk als accountmanager: een energieke verbinder die schakelt tussen mens en organisatie. Daarbij houd je voortdurend zicht op knelpunten en kansen en draag je proactief bij aan de participatie van inwoners in de samenleving.

Deze opdracht betreft vervanging wegens langdurige ziekte binnen het team. In eerste instantie bieden we een inzet van 36 uur per week. Afhankelijk van het re-integratieverloop van de zieke collega’s kan het aantal benodigde uren in de loop van de opdracht worden bijgesteld, met een minimum van 24 uur per week. We zoeken daarom een flexibele professional die hierin kan mee bewegen.

Daarnaast is er door de ziekte binnen het team een administratieve achterstand ontstaan. Een belangrijk onderdeel van de opdracht is het volledig bijwerken van dossiers, rapportages en systeemregistraties. We zoeken hiervoor iemand die accuraat werkt, snel schakelt en in korte tijd veel werk kan verzetten, zonder concessies te doen aan de kwaliteit van de administratieve vastlegging.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent werk en/of accountmanager voor begeleiding van mensen met een arbeidsbeperking (benoem dit specifiek in het cv);

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het inzetten van re-integratie-instrumenten (zoals loonkostensubsidie en jobcoaching) (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het voeren van intake- en diagnosegesprekken (benoem dit specifiek in het cv) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met werkgeversbenadering, inclusief advisering over regelingen voor werkgevers (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke systemen: Suite voor Sociaal Domein en Competensys (benoem dit specifiek in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B en beschikking over een auto (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Zelfstandigheid – Je moet in staat zijn om zonder voortdurende aansturing je werkzaamheden op te pakken en beslissingen te nemen.
  • Resultaatgerichtheid – Je werkt doelgericht en weet deadlines te behalen, zowel in de begeleiding van cliënten als bij het wegwerken van administratieve achterstanden.
  • Nauwkeurigheid – Essentieel voor het correct verwerken van gegevens en administratieve dossiers, met oog voor detail en regelgeving.
  • Coachend vermogen – Je begeleidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, stimuleert hun ontwikkeling en ondersteunt ze bij het vinden van passend werk.
  • Netwerkvaardigheid – Je bouwt en onderhoudt relaties met werkgevers en andere externe partners om kansen voor plaatsing te creëren.
  • Analytisch vermogen – Je weet snel de hulpvraag en mogelijkheden van kandidaten te doorgronden en passende trajecten uit te zetten.
  • Communicatieve vaardigheden – Heldere en empathische communicatie met zowel kandidaten als werkgevers is cruciaal, mondeling en schriftelijk.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdagochtend 20 augustus 2025 en vrijdagochtend 22 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf)

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 8 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 11 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 14 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.