(Junior) Projectleider/jurist Oneigenlijk Grondgebruik
Gemeente Zwolle
 
Aanvraagnummer
22894
Duur
12 maanden
Opties verlenging
2 maal 12 maand(en)
Uren per week
32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
30 July 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Stadsbeheer & Vitale Wijken 
De afdeling Stadsbeheer & Vitale Wijken is nieuw en ontstaan uit een reorganisatie van het Fysiek Domein. Deze reorganisatie was nodig om in een sterk groeiende stad nog beter samen te werken. En om één samenhangende beheerorganisatie te krijgen. De afdeling is verdeeld in elf clusters en 3 teams. In totaal zorgen zo’n 130 professionals (en een flexibele schil) voor het onderhoud en beheer van de stad, haar erfgoed en vitale wijken. Ook zorgen we voor de robuuste verwerking van data naar informatie. De teams worden aangestuurd door teamleiders. Naast deze teams is er een stafbureau. Samen werken we aan een leefbaar Zwolle van vandaag, morgen en overmorgen.  

Opdracht

Opdracht
In Zwolle zijn er inwoners en bedrijven die een stukje gemeentegrond in gebruik hebben, dit noemen we oneigenlijk grondgebruik. Soms is dit bewust, soms ook niet. We benaderen het gefaseerd en wijkgericht. Er is al in kaart gebracht waar dit voorkomt. De vertaling van inventarisatie naar het op orde brengen van deze gronden is de volgende stap. Jij gaat met deze stroken grond aan de slag.

Als projectleider/jurist ben je verantwoordelijk voor de aansturing van het project oneigenlijk grondgebruik. Je leidt het projectteam in goede banen. Jij houdt het overzicht op de voortgang, fasering, planning, kosten/opbrengsten, communicatie en risico’s in het project. Je informeert de opdrachtgever regelmatig over de voortgang van het proces. En zo nodig en in samenspraak met de opdrachtgever informeer je ook de bestuurder.
Het organiseren en informeren van bewoners via bijvoorbeeld informatieavonden is onderdeel van het werk. Jij bereidt samen met je team deze informatieavonden voor en geeft op professionele wijze informatie aan bewoners over de nut en noodzaak van aanpak, wat bewoners kunnen verwachten en het vervolg.
Anderzijds help je mee in de uitvoering van het project. Je zoekt uit of de grond kan worden verkocht of dat de gemeente het zelf nodig heeft. Je schrijft de inwoners die grond in gebruik hebben genomen aan en vertelt ze wat de opties zijn. Daarnaast ga je het gesprek bij deze mensen aan de keukentafel aan om de situatie ter plekke te bekijken. Je rondt dossiers af en houdt alles bij in het systeem.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor oppleiding;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Projectleider/jurist Oneigenlijk Grondgebruik binnen een overheidsinstelling;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting (10 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Projectleider/jurist Oneigenlijk Grondgebruik binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het informeren en organiseren van informatieavonden voor bewoners, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (30 punten);
7. Aantoonbaar netwerk in Provincie Overijssel (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar het adviseren op bestuurlijk niveau, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Communicatieve vaardigheden;
- Goed gevoel voor de belangen van verschillende stakeholders;
- Weet hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Planning
De (digitale) gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 juli 2025 in de middag.  De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 juli 2025 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 25 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 28 juli 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 30 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.