Let op: “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij het team juridische zaken. Dit team maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.
Opdracht
In de periode 2011 - 2016 heeft de provincie Overijssel het kanaal Almelo-De Haandrik geschikt gemaakt voor grotere schepen. In 2018 meldden bewoners langs het kanaal schade aan hun huizen. Sindsdien zijn er meer dan 400 schades gemeld en divere onderzoeken uitgevoerd. Het proces van schade afhandeling heeft veel emotie opgeroepen. Mona Keijzer is aangesteld als bemiddelaar om het proces te verbeteren en een bestuurlijk kopstuk werkt aan het vlot trekken van dossiers.
Als juridisch adviseur ben je verbonden aan het projectteam dat werkt aan de schade-afhandeling. Jij adviseert over de toepassing van de schaderegeling en de opvolging van de adviezen. Daarnaast vertegenwoordig je Gedeputeerde Staten in bezwaar- en beroepsproedures en werk je samen met verschillende afdelingen binnen de provincie Overijssel om tot oplossingen te komen. Je adviseert in hoge mate zelfstandig in een dynamische werkomgeving. Je hebt een expertrol en wordt ingeschakeld als specifieke kennis is vereist.
Door het vertrek van een collega zoeken wij een ervaren kandidaat die ons tijdelijk ondersteuning bij de behandeling van bezwaarschriften en klachten.
Na ontvangst van een bezwaarschrift (of klacht) zoek je contact met de bezwaarmakers, eventuele andere belanghebbenden en met collega’s van de provincie. Je onderzoekt of het geschil buiten de formele procedure kan worden opgelost. Soms volstaat een nadere toelichting op een genomen besluit. In andere gevallen kan een besluit eenvoudig worden aangepast of wordt op een andere manier perspectief geboden. Als het niet komt tot een oplossing, volgt de formele behandeling. Bezwaarmakers worden gehoord door een onafhankelijk voorzitter en een gedeputeerde. Jij bereidt de zitting voor en treedt op als secretaris. Na de zitting schrijf je het concept voor de beslissing op bezwaar en leg je die aan het bestuur voor.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op doctoraal of wo master niveau richting Rechten;
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van privaatrecht, aansprakelijkheidsrecht, subsidierecht én staatssteun (benoem dit expliciet in het cv en licht toe waar deze is opgedaan);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving, licht toe waar deze is opgedaan;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal tien jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur (30 punten);
6. Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een overheidsorganisatie (25 punten);
7. Benoem separaat en beknopt in het cv minimaal twee vergelijkbare referentieopdrachten en beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, de verantwoordelijkheden en het behaalde resultaat (25 punten);
8. Ervaring met microsoft teams en Roxit (5 punten);
9. Een uurtarief kleiner of gelijk aan €110 (Excl. btw) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Oordeelsvorming;
- Overtuigingskracht;
- Openhouding/vertrouwen;
- Plannen en organiseren.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie Alle cv's cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De Alle cv's kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Standplaats: zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025 vanaf 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 6 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 7 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 15 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.