Projectondersteuner woningbouw en openbare ruimte
Gemeente Raalte
 
Aanvraagnummer
22683
Duur
12 maanden
Opties verlenging
4 maal 6 maand(en)
Uren per week
20-24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 september 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
11 August 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Raalte mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Raalte. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.

Als projectondersteuner woningbouw en openbare ruimte kom je te werken binnen het cluster projecten. Een dynamisch en ambitieus cluster, waar hard wordt gewerkt om projecten van gebiedsontwikkeling, woningbouw, bedrijventerreinontwikkeling tot openbare ruimte tot ontwikkeling te brengen.

Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?

Opdracht
Als projectondersteuner woningbouw en openbare ruimte ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning van verschillende projecten. Denk hierbij aan civieltechnische projecten, projecten waarbij huisvesting voor maatschappelijke doeleinden gerealiseerd worden of woningbouwprojecten, aangezien gemeente Raalte de ambitie heeft om 3.000 woningen te bouwen in de komende 10 jaren. Jij bent de steun en toeverlaat van de projectleider van alle operationele aspecten van het project. Daarbinnen voer je werkzaamheden uit zoals:

  • administreren van planningen en documenten
  • beheren van agenda’s en actielijsten
  • organiseren en voorbereiden van vergaderingen, voortgangsgesprekken, (bewoners)bijeenkomsten en expertsessies
  • communicatie coördineren zowel intern als extern met bijvoorbeeld stakeholders
  • bewaken van de voortgang en budgetten
  • zorgen voor de juiste stukken bij besluiten
  • brieven versturen naar inwoners
  • opdrachtbrieven opstellen

Je lost knelpunten op als er iets scheef dreigt te groeien in voortgang, deadline of budget. Je weet de juiste mensen te vinden om te regelen wat nodig is en men weet jou ook te vinden. Je wordt dus een vertrouwde naam en een bekend gezicht voor iedereen die bij het project betrokken is. Jij bent proactief en komt met eigen inbreng indien nodig wat zeker gewaardeerd wordt. Met jouw doortastende georganiseerde aanpak help jij mee om de ambities waar te maken, zodat de gemeente Raalte een thuis wordt en blijft voor duizenden inwoners.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting managementondersteuning of projectondersteuning;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectondersteuner of managementondersteuner;
4. Beschikbaar zijn voor minimaal 20-24 uur per week;
5. Beschikbaar op minimaal 2 van de volgende werkdagen: maandag, dinsdag of donderdag.
6. Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: Laptop, telefoon en toebehoren.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als projectondersteuner binnen woningbouw en/of openbare ruimte projecten (benoem dit duidelijk in het CV) (30 punten)
8. Aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als projectondersteuner binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten)
9. Beschikbaar per uiterlijk 1 oktober 2025 (20 punten)
10. Een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn. (10 punten)

 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Organisatietalent
  • Collegiaal
  • Zelfstandig
  • Flexibel
  • Klantgericht
  • Communicatief vaardig
  • Stressbestendig
  • Proactief
  • Gestructureerd

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee/€.. in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
2 (Geef aantal in te huren professionals aan voor deze opdracht]

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (waarvan minimaal 2 dagen aanwezig op maandag, dinsdag of donderdag)
Is hybride werken mogelijk: ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 19 augustus 2025 van 9.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 18 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudings- en Integriteitsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 5 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 6 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 11 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren. De briefselectie afspraak staat ingepland op 12 augustus 2025.