Projectleider nieuwe website
Gemeente Olst-Wijhe
 
Aanvraagnummer
22599
Duur
8 maanden
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
8 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
18 July 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Olst-Wijhe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Olst-Wijhe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 19.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht
De gemeente Olst-Wijhe is toe aan een nieuwe website en een nieuw CMS. Hiervoor zoeken we een projectleider nieuwe website. Er is gekozen voor OpenOnline (voor het technisch raamwerk). We zetten in het proces naar de vernieuwde website en in het onderhoud maximaal in op het gebruik van AI.

Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van het ontwerp en de bouw van een nieuwe website, inclusief de producten en diensten catalogus (PDC) en online formulieren. Binnen dit traject ben je verantwoordelijk voor de contacten met ons webteam, de informatiemanagers, ICT inhoudelijk belanghebbenden en contacten met Dimpact. Je voert de regie over de planning en de voortgang en ziet toe op tijdige en volledige levering van ontwerp, development en implementatie met oog voor de wensen en behoeften van zowel de organisatie als bezoekers. Het eindresultaat is een door de organisatie geaccepteerde werkende en geteste website.

Wat ga je doen?

  • Je coördineert het totale project en stuurt het door jou op te richten projectteam nieuwe website aan.
  • Je houdt je bezig met alle facetten van de nieuwe website: opzet, inrichting, design, content en techniek.
  • Je vertaalt de algemene communicatiestrategie en individuele projectdoelen naar onze online dienstverleningskanalen.
  • Je begeleidt en stuurt de projectmedewerkers.
  • Je rapporteert over de voortgang van het project aan de opdrachtgever.
  • Je verzorgt de interne communicatie over dit project;
  • De nieuwe website moet voldoen aan alle wettelijke eisen (o.a. AVG, digitale toegankelijkheid, SDG, WMEBV, WEP, Archiefwet en WOO).
  • Je draagt zorg voor de planning en afstemming met opdrachtgevers
  • Je brengt de stakeholders in kaart en bouwt een relatienetwerk op.

Wat lever je op?

  • Een nieuwe toekomstgerichte website, optimaal ondersteund en tot stand gekomen door AI;
  • Beheersdocument van/over de website

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3.
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider op ICT-gebied binnen een gemeentelijke instelling;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inventariseren van wensen en eisen voor websites, en met het aansturen van ontwerp, bouw en implementatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
5. Aantoonbare werkervaringin de afgelopen 8jaar van het implementeren van gemeentelijke websites, e-formulieren én PIP-pagina's inclusief koppelingen met o.a. zaaksysteem  (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
6.  Een maximum uurtarief van €130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten 

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider binnen gemeentelijke ICT-projecten (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke websites en producten- en dienstencatalogus (PDC) (20 punten);;
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met aansturen van ontwerp, bouw en implementatie van websites inclusief koppelingen met zaaksystemen (10 punten)..
10. Aantoonbare werkervaring met AVG, toegankelijkheid, SDG, WMEBV, WEP, Archiefwet, én WOO (40 punten);
a. Aantoonbare werkervaring met alle relevante wetgevingen beschreven (40 punten);
b. Aantoonbare werkervaring met 5-6 relevante wetgevingen (30 punten);
c. Aantoonbare werkervaring met 3-4 relevante wetgevingen (20 punten);
d. Aantoonbare werkervaring met 2 relevante wetgevingen (10 punten);
e. Aantoonbare werkervaring met 1 relevante wetgeving (5 punten);
f. Geen antoonbare werkervaring met een wetgeving beschreven (0 punten).
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare =werkervaring in de afgelopen 8 jaar met aansturen van ontwerp, bouw en implementatie van websites inclusief koppelingen met zaaksystemen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Teamspeler;
  • Communicatief;
  • Proactieve houding.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 15 juli 2025,09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 16 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 18 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.