Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst IJsselland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Omgevingsdienst IJsselland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De omgevingsdienst merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Omgevingsdienst IJsselland is voortdurend in ontwikkeling door maatschappelijke veranderingen en de Omgevingswet. Wij werken nauw samen met de 11 gemeenten in onze regio en de Provincie Overijssel. Wij zijn dé regionale bron van kennis en advies binnen ons vakgebied en dit weerspiegelt zich in onze kernwaarden: proactief, verbindend en deskundig. Met een collegiale, pragmatische en benaderbare werksfeer en een team van 130 kundige collega's, bieden we de mogelijkheid om een waardevolle bijdrage te leveren aan onze omgeving, de organisatie en jouw persoonlijke ontwikkeling.
Team Toezicht & Handhaving
Ons team bestaat uit 45 enthousiaste en gedreven collega's die samenwerken binnen verschillende disciplines zoals industrie, agrarisch, asbest en energie. We hechten waarde aan een prettige, informele werksfeer waarin ruimte is om te sparren en elkaar te helpen. De komende periode breiden we ons team uit met zowel ervaren als minder ervaren collega's. Dit biedt jou de kans om met jouw kennis en expertise een waardevolle bijdrage te leveren op een manier die bij jou past!
Team Opgaven & Ontwikkeling
Je wordt onderdeel van het team Opgaven & Ontwikkeling. We zijn een leuk, compact team van 6 collega’s met een grote drive om het verschil te maken. We zijn begin dit jaar gestart, waardoor er alle ruimte is om je functie vorm te geven en met ons mee te bouwen. Als team O&O leiden we projecten, zijn we verantwoordelijk voor het relatiebeheer van onze deelnemers en helpen wij de organisatie goed aan te sluiten op onze stakeholders en de onderliggende maatschappelijke ontwikkelingen.
Team Vergunningverlening
Als team zijn wij verantwoordelijk voor de vergunningverlening aan industriële en agrarische bedrijven in onze regio. Voor de gemeente Ommen voeren wij de bouwtaken uit. Gelet op de beperkte omvang is het gehele bouwcluster onderdeel van het team vergunningen. Het bouwcluster bestaat uit 4 collega’s, waarin samenwerking en kennisdeling centraal staan.
Team Advies
Team advies bestaat uit de vakgroepen omgevingsadvies, bodem en juristen. Met enthousiaste en deskundige collega’s werken wij aan een schone, veilige en duurzame leefomgeving. Wij adviseren intern en extern op het gebied van luchtkwaliteit, geluid, milieuzonering, externe veiligheid, geur, bodem en juridische vraagstukken. Wij vinden een informele werksfeer belangrijk waarbij we met elkaar kunnen sparren en gezamenlijk tot het beste resultaat kunnen komen.
Opdracht
De toezichthouder bouw/ro heeft de volgende taken en verantwoordelijkheden:
- Integrale controles in opvolging van verleende omgevingsvergunningen, meldingen over planologisch strijdig gebruik en de naleving van veiligheidsvoorschriften en/of brandvoorschriften;
- Behandelen van ongewone voorvallen, klachten, meldingen en handhavingsverzoeken;
- Bevindingen rapporteren en vooraankondigingen opstellen;
- Geconstateerde onvolkomenheden met de initiatiefnemer bespreken en afspraken maken;
- Hercontroles op geëiste voorzieningen/ maatregelen;
- Initiëren van handhavingsacties of stilleggen van activiteiten in overleg met juridisch adviseur.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Toezichthouder bouw en ruimtelijke ordening;
4. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW1;
5. Aantoonbare werkervaring met bouwkunde, BAG én asbestherkenning (benoem dit expliciet in het cv);
6. Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B en in bezit van een auto (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv).
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde (5 punten);
8. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW 2 (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met ondermijning (benoem waar dit is opgedaan) (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met naleving van veiligheidsvoorschriften en/of brandvoorschriften (15 punten);
11. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als toezichthouder bouw /ruimtelijke ordening binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
12 Aantoonbare werkervaring met integrale controles van verleende omgevingsvergunningen en planologisch strijdig gebruik, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (20 punten);
13. Aantoonbare werkervaring met PowerBrowser, maar duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is (5 punten);
14. Woonachtig in de regio binnen 1 uur reisafstand van de gemeente Ommen) (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- [Je bent een teamspeler en hebt een proactieve werkhouding;
- Je beschikt over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
- Je bent resultaat- en oplossingsgericht;
- Kennis van werken voor een omgevingsdienst is een pré.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - di - wo - do - vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 juli 2025 vanaf 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf)
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 8 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 9 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.