Projectleider VvE-aanpak en Energiearmoede
Gemeente Kampen
 
Aanvraagnummer
22366
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
28-32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 augustus 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
02 July 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Kampen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Kampen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Opdracht
Ben jij een gedreven projectleider met hart voor duurzaamheid en sociale impact? Voor een ambitieus programma tegen energiearmoede zoeken wij een daadkrachtige professional die het verschil wil maken. In deze rol ontwikkel je een gerichte aanpak voor Verenigingen van Eigenaren (VvE’s) en geef je leiding aan zowel betaalde energieadviseurs als een nieuw op te zetten pool van vrijwillige energiecoaches. Je schakelt moeiteloos tussen beleidsontwikkeling, stakeholdermanagement en praktische uitvoering.

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor twee complementaire sporen:

  • VvE-aanpak ontwikkelen
    Je ontwikkelt een effectieve strategie om (kwetsbare) VvE’s te ondersteunen bij het verduurzamen van hun gebouwen. Je brengt behoeften in kaart, stemt af met gemeenten en inwoners, en vertaalt dit naar een uitvoerbare aanpak met concrete tools en communicatie.
  • Plan van aanpak Energiearmoede gericht op energieadvies en -coaches ontwikkelen
    Ontwikkelen van aanpak om energiearmoede tegen te gaan gericht op hulp aan huis door professionals en/of vrijwilligers.
    • Een manier kan zijn de inzet van betaalde energieadviseurs managen voor volledig advies aan huishoudens. Anderzijds bouw je een pool van vrijwillige energiecoaches op: je werft, traint en begeleidt hen zodat zij bewoners laagdrempelig kunnen ondersteunen bij energiebesparing.

Je werkt nauw samen met beleidsmakers, maatschappelijke organisaties en bewonersinitiatieven. Je bent verantwoordelijk voor planning, budgetbewaking en rapportage, en je zorgt dat de aanpak duurzaam ingebed wordt in de organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projectmanagement met een maatschappelijke insteek binnen een overheidsinstelling;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten – 10 per punt)
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting duurzaamheid en/of sociaal domein (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met energiearmoede en de SPUK LAI van het nationaal isolatieprogramma en de SPUK Energiearmoede (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van verduurzaming en bijbehorende subsidieregelingen bij een gemeente (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met organisatie van stakeholderbijeenkomsten op het gebied van VvE-aanpak en Energiearmoede (gemeenten, wooncorporaties, inwoners, etc.) (20 punten);
8. Beschikbaar per 1 augustus 2025 voor 28 tot 32 uur per week inclusief eventuele verlengingen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Projectmanagementvaardigheden (plannen, coördineren, stakeholdermanagement met gemeenten, woningcorporaties, welzijnsorganisaties en inwoners);
  • Sociaal maatschappelijk sensitief (bekend met problematiek rondom kwetsbare doelgroepen);
  • Proactief, communicatief, teamspeler en sensitief.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals.
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 10 juli van 9 tot 11 uur en van 13 tot 15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De gesprekken worden gevoerd op de locatie Gildestraat 1.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur.  De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 2 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.