Inkoop- en contractbeheerder
Gemeente Dronten
 
Aanvraagnummer
22138
Duur
5 maanden (tot uiterlijk 1 januari 2026)
Opties verlenging
1 maal 3 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 augustus 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Flevoland
Einde inschrijfdatum
01 July 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Heerde mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Heerde. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Opdracht
De gemeente Dronten koopt jaarlijks voor miljoenen aan producten en diensten in. Dit vraagt om een professionele wijze van inkopen en aanbesteden. Het inkoopteam bestaat uit: één strategisch inkoopadviseur, één inkoopadviseur en één medewerker inkoop- en contractbeheer. Wegens een zwangerschap van de medewerker inkoop- en contractbeheer is tijdelijke inzet noodzakelijk om de rechtmatigheidsanalyses, werkprocessen, contractbewaking en afstemmingsmomenten uit te kunnen blijven voeren.

Je voert zelfstandig diverse administratieve en ondersteunende werkzaamheden uit op het gebied van inkoop- en contractbeheer. Tot jouw taken behoren onder andere:

  • Het uitvoeren van rechtmatigheidsanalyses;
  • Het uitvoeren van werkzaamheden voor lijncontroles;
  • Het invoeren van contracten en het verwerken van wijzigingen en signaleringen in het systeem;
  • Het beheren en bijhouden van de gezamenlijke mailbox;
  • Het uitvoeren van overige administratieve en ondersteunende werkzaamheden.

 Je hebt hierbij regelmatig contact met collega’s uit verschillende afdelingen binnen de organisatie. Nauwkeurigheid en een gestructureerde werkwijze zijn essentieel bij het uitvoeren van deze taken.

 Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur bij een gemeente; 
4. Aantoonbaar in het bezit van het NEVI 1 certificaat;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop- en contractbeheerder in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
6. Aantoonbaar in het bezit van het NEVI 2 certificaat (30 punten);
7. Aantoonbare kennis van het uitvoeren van een rechtmatigheidsanalyse (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (30 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Klantgericht
- Analyserend vermogen
- Samenwerken
- Proactief
- Communicatief vaardig

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht kan worden vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: in overleg. Maximaal 1 dag thuiswerken en 2 dagen op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli 2025 een uitnodiging. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.