Manager projectbeheersing Boordvoorzieningen Kanaal Almelo-de Haandrik
Provincie Overijssel
 
Aanvraagnummer
22128
Duur
12 maanden
Opties verlenging
2 maal 12 maand(en)
Uren per week
28-32 uur
DAS opdracht
Ja
Start
z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
30 June 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.

Opdracht
Als Manager Projectbeheersing word je ingezet op het project Aanpak boordvoorzieningen Kanaal Almelo - De Haandrik. Het project is een complex infrastructureel project met grote bestuurlijke aandacht en betrokkenheid vanuit de omgeving. Het is erop gericht om de oeverconstructies van de projectgebieden (zo’n 30 km) te versterken of te vervangen, zodat het kanaal op de betreffende locaties veilig blijft voor de gebruikers en de omgeving. Sinds april 2023 vormt de provincie met een aannemerscombinatie een bouwteam, dat zorgdraagt voor het ontwerp, de voorbereiding en de uitvoering van deze opgave.

Tijdens de looptijd van deze opdracht lever jij als Manager Projectbeheersing de volgende producten op:

  • Projectplanning;
  • Risicoanalyse;
  • Voortgangsrapportage;
  • Analyse kosten en verplichtingen;
  • (Financiële) voortangsrapportage;
  • Notitie updaten prognoses.

De opdracht omvat zowel een toetsend component (gericht op het functioneren van het systeem en de processen) als een adviserende rol. Je opereert als inhoudelijk gesprekspartner van de projectmanager en IPM-rolhouders en levert op basis van eigen expertise onafhankelijke analyses en adviezen aan.

De opdrachtnemer bewaakt of het project binnen de begrote financiële kaders blijft, brengt financiële risico’s in kaart en levert een zelfstandige bijdrage aan het vergroten van inzicht in de financiële voortgang, met het doen van verbetervoorstellen waar nodig.

Vereisten / knock-outcriteria
1.  Een maximum uurtarief van €105,00- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Civiele Techniek;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Risicomanager of Manager projectbeheersing binnen het ruimtelijk domein binnen een overheidsinstelling;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Risicomanager of Manager projectbeheersing binnen het ruimtelijk domein binnen een overheidsinstelling (40 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar  op gebied van integrale projectbeheersing binnen de GROTIK-aspecten (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het werken binnen een IPM-team (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met risicomanagement en sturen op beheersmaatregelen middels RISMAN (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Pro-actieve houding en hands-on;
  • Analytisch;
  • Accuraat en vasthoudend;
  • Communicatief vaardig;
  • Je hebt een duidelijke visie op projectbeheersing en weet dit aan de andere rolhouders over te brengen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 2 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 26 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.