Organisatie
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
Opdracht
Gemeenten hebben de wettelijke verplichting om uiterlijk op 1 januari 2032 een vastgesteld gemeentebreed omgevingsplan te hebben. Dit is één document voor het gehele gemeentelijke grondgebied met alle regels voor de fysieke leefomgeving (bestemmingplannen, regels uit lokale verordeningen en regels vanuit het Rijk, de zogenaamde bruidsschat). Het opstellen van het omgevingsplan is voor gemeenten een zeer grote klus qua complexiteit, doorlooptijd, inzet en middelen.
Voorbereiden beslis- en andere documenten;
o Aansturing van de uitvoering van projectactiviteiten Operationele sturing van de projectmatige
activiteiten op basis van geld, organisatie, tijd, informatie en kwaliteit (gotik);
o Betrokkenen stimuleren voor het bereiken van resultaten;
o Het voorzitten van de projectgroep Opdrachtgever voor RO-bureau (operationeel)
Wat zijn de belangrijkste taken of projecten?
Het opstellen van een gemeentebreed omgevingsplan is een meerjarig traject dat tot 1 januari 2032 kan lopen. Het exacte tijdspad moet gedurende het traject duidelijk worden. Samenwerking is een proces dat zich moet ontwikkelen en bewijzen vandaar dat we het samenwerkingsproject in fasen opdelen. De eerste fase loopt tot 31 december 2026. Hieronder beschrijven we de vijf onderdelen van de samenwerking in fase 1. Deze variëren qua complexiteit en doorlooptijd. Onderdeel I. Opstellen omgevingsplannen Dit onderdeel bestaat uit de volgende stappen:
o I.I Opstellen casco en basisopzet;
o I.II Opstellen uitgangspunten;
o I.III Opstellen stappenplan;
o I.IV Opstellen pilot omgevingsplan (incl. structuur);
o I.V Opstellen plan van aanpak voor vervolg;
o Daarnaast worden diverse rollen, functies en applicaties ingericht door de projectleider
(onderdelen 2 t/m 5).
Welke resultaten zijn gewenst en wat zijn de deadlines?
o 1. Opstellen omgevingsplannen;
o 2. Inrichten rol regelanalist;
o 3. Inrichten rol planregisseur;
o 4. Inrichten Geo-advies;
o 5. Inrichten technisch en functioneel beheer applicaties.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting planologie, ruimtelijke ordening of sociale geografie;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider en/of programmamanager omgevingsplannen in de afgelopen 10 jaar;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo bachelor niveau richting planologie, ruimtelijke ordening of sociale geografie (20 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider en/of programmamanager omgevingsplannen binnen samenwerkende gemeenten (benoem expliciet bij welke gemeenten deze werkervaring is opgedaan) (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van omgevingsplannen binnen vergelijkbare plattelandsgemeenten (+/- 20.000 inwomers) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een samenwerkingsproject gericht op het opstellen van een gemeentebreed omgevingsplan (benoem bij welke gemeenten deze ervaring is opgedaan) (10 punten).
Competenties
- Zelfstandig kunnen werken;
- Teamspeler;
- Doorpakker.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 23 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 16 juni 2025 . De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 17 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 18 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.