Financieel Specialist
Gemeente Zwolle
 
Aanvraagnummer
21977
Duur
9 maanden
Opties verlenging
4 maal 3 maand(en)
Uren per week
24-32 uur per week uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO+
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
10 July 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is". 

Organisatie  
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. 

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt. 

Opdracht 
Zwolle heeft drie domeinen (sociaal, fysiek en dienstverlening) met veel complexe financiële producten en diensten. In verband met de aanbesteding en implementatie van een nieuw  financieel systeem (UNIT4 , ERPx) is tijdelijk extra capaciteit noodzakelijk voor de uitvoering van de werkzaamheden op de financiële administratie. 
Je levert als financieel specialist onder meer een belangrijke bijdrage aan de totstandkoming van de P&C-documenten, zoals de begroting 2026 en jaarrekening 2025. Jij kent alle processen van het boekhouden. Op vaktechnisch gebied ben je de vraagbaak en sparringpartner voor collega's. Je bent allround en dus ook zo nodig inzetbaar als financieel adviseur voor het management en budgethouders in de organisatie.  Dankzij je brede blik, leg je verbanden, begrijp je afhankelijkheden en denk je vooruit. 

Vereisten / knock-outcriteria  
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting BE of Accountancy; 
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel specialist binnen een gemeente;

Selectiecriteria (te beoordelen door Flextender)  
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel specialist binnen een vergelijkbare gemeente (> 100.000 inwoners) (40 punten); 
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking op een financiële administratie (15 punten); 
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van P&C documenten (begroting/jaarrekening) (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten); 
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Besluit, Begroting en Verantwoording (BBV) (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten); 
8. Aantoonbare werkervaring met JDEdwards en/of OneWorld (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten). 

Competenties 
Je bent digitaal vaardig en kunt snel uit de voeten met (nieuwe) geautomatiseerde gegevensverwerking. Het contact met collega's, vooral binnen de afdeling, is een uitdagend onderdeel van je baan. Je bent toegankelijk, zoekt hen actief op en wordt ervaren als een enthousiaste sparringpartner. Samen met je collega's vormen jullie een hechte club die casussen en ideeën met elkaar deelt. 

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 15 juli 2025 van 13.00 - 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 4 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 7 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 10 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.