Projectleider Brede Toegang gemeente Dalfsen
Gemeente Dalfsen
 
Aanvraagnummer
21965
Duur
31-12-2025
Opties verlenging
3 maal 2 maand(en)
Uren per week
20-24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
19 June 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dalfsen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dalfsen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Opdracht
Achtergrond:
De gemeente Dalfsen streeft ernaar om een brede en toegankelijke toegang tot het sociaal domein te realiseren, waarbij inwoners op een makkelijke en integrale manier toegang krijgen tot de verschillende (preventieve) voorzieningen als welzijn, ondersteuning en andere preventieve activiteiten. De Visie Inrichting Toegang Sociaal Domein (2021) dient hierbij als leidraad voor de te nemen stappen en aanpakken binnen dit project.

Samen met de maatschappelijke partners van de gemeente die vertegenwoordigd zijn in de stuurgroep (Saam welzijn, De Kern, Bibliotheek Dalfsen, MEE Samen, GGD IJsselland en gemeente Dalfsen) wordt vormgegeven aan deze visie. 

Doel van de opdracht
Als projectleider Brede Toegang ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en implementatie van een integrale, efficiënte en laagdrempelige toegang tot de voorzieningen van het sociaal domein. Je zorgt ervoor dat het toegangssysteem op een manier wordt ingericht die voldoet aan de behoeften van de inwoners van de gemeente Dalfsen, aansluit bij de doelstellingen in de visie en wet- en regelgeving. Dit gebeurt o.a. door het positioneren van de Infopunten en SamendoeninDalfsen.

Daarnaast is het de taak van de projectleider om de Brede Toegang zowel binnen als buiten de gemeentelijke organisatie te borgen. Hierbij rekening houdend met lokale ontwikkelingen als de Hervormingsagenda jeugd en Toekomstscenario Kind en Gezinsbescherming. Dit met als doel deze toegankelijkheid duurzaam en structureel te verankeren.

Werkzaamheden en resultaten

  • Analyse en herijken van de visie en de beschreven uitgangspunten aan de stuurgroep voorveld naar concrete acties, werkprocessen en structuren. Binnen de herijking is het richtinggevend kader VNG leidend.
  • Het schrijven van een advies over de doorontwikkeling van de brede toegang tot domein Samenleving. Rekening houdend met: de lokale visie, bestaande netwerken en structuren, projecten (o.a. leerachterstanden, Aanpak Voorkomen Escalatie en de koppeling met het outcomegericht werken), landelijke wet- en regelgeving, behoeften van onze inwoners en financiën.
  • Verantwoordelijk voor de implementatie van het advies, inclusief mogelijke procesaanpassingen, training en andere benodigde ondersteuning.
  • Positioneren van de betrokken medewerkers en vrijwilligers van de deelnemende organisaties waaronder de gemeente.
  • Samenwerken met en organiseren van (periodieke) overleggen met alle relevante stakeholders, zoals interne collega’s, coördinator Infopunten, stuurgroep Voorveld en de participatieraad.
  • In samenwerking met de coördinator Infopunten en voorveldorganisaties de inhoud van werkzaamheden aan de Brede Toegang koppelen. Dit voor zowel voor de digitale als de fysieke toegangsmogelijkheden.
  • Actief informeren van alle betrokkenen over de voortgang en behaalde resultaten van het project. Specifiek met de stuurgroep Voorveld.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch beleidsadviseur in de afgelopen 10 jaar binnen het sociaal/ maatschappelijk domein binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectleider met projectmatig werken;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het samenwerken met diverse externe partijen waarbij sprake is van integrale advisering (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met verbetertrajecten rondom de toegang tot het sociaal domein (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (25 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als strategisch beleidsadviseur binnen het sociaal/ maatschappelijk domein binnen een gemeente (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Hervormingsagenda Jeugd (benoem waar deze onderwerpen aan de orde waren) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het Toekomstscenario Kind en Gezinsbescherming (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen het sociaal domein binnen de gebieden: Welzijn, WMO, Jeugdwet én schuldhulpverlening (20 punten);
11. Kandidaat is beschikbaar per 1 juli 2025 (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Overtuigingskracht en een actieve, enthousiaste houding;
  • Verbindende en coachende kwaliteiten;
  • Zelfstandig;
  • Creatief en oplossingsgericht;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Duidelijk in communicatie;
  • Prettig in de omgang.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 23 juni 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 13 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 16 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 19 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.