Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westerveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Westerveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.
Opdracht
Jij bent de specialist op het gebied van gegevensbeheer met de nadruk op de WOZ-kant. Vanuit die rol zorg jij voor een kloppende WOZ-registratie. Je dagelijkse werkzaamheden bestaan primair uit het actueel houden van de WOZ-registratie, op het gebied van de primaire kenmerken (inmeten).
In de praktijk ga jij je (mede) bezighouden met;
- Het ter plaatse inmeten van WOZ-objecten waarvan geen bouwtekeningen voorhanden zijn en deze meetresultaten vastleggen in digitale tekeningen (incl. meetstaten);
- Het inmeten van bouwtekeningen van WOZ-objecten die opnieuw geïnventariseerd moeten worden;
- Het beoordelen van de objectafbakening van WOZ-objecten die in onderzoek zijn;
- Het onderzoeken van splitsingen en samenvoegingen (evt. ter plaatse);
- Het controleren van de objectkenmerken van de maandelijks te koop aangeboden woningen (IWOZ) en deze wijzigingen doorvoeren in de WOZ-administratie;
- Het vertalen van deze hierboven genoemde onderzoeken naar de WOZ-administratie en tevens zorgdragen voor berichten naar de BAG en BGT-beheerder, zodat deze wijzigingen (indien noodzakelijk) ook in deze beide administraties worden opgenomen (SOR-gedachte);
- Het muteren en verwerken van de WOZ gegevens in de WOZ-applicatie (GouwIT);
- Het proactief samenwerken met de BAG-Beheerder en BGT-beheerder;
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker WOZ bij een gemeente;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het inmeten van bouwtekeningen op locatie;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau richting vastgoed (10 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker WOZ bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het inmeten van bouwtekeningen op locatie in de afgelopen 10 jaar (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het stelsel van andere basisregistraties BAG en BGT (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het omzetten van diverse WOZ onderzoeken (objectkenmerken, splitsingen, samenvoegingen) naar WOZ administratie (15 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Naast dat jij onderzoekend, stressbestendig en daadkrachtig bent, ben je ook accuraat. Je staat voor kwaliteit van je werk en toont een proactieve instelling met een goed samenwerkingsvermogen. Je vindt het leuk om zaken uit te zoeken en mensen te woord te staan zowel intern als ook extern. Ook vind je het leuk om je praktijkervaring over te brengen op andere collega’s. Tevens ben je analytisch goed onderlegd en beschik je over sterke organisatorische skills. Tenslotte verwachten wij van jou dat je minimaal 3 werkdagen per week beschikbaar bent op het gemeentehuis.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Maximum tarief €70,-. Tarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg hybride werken, werkdagen zijn in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 10 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 10 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 12 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.