Beleidsadviseur Sociaal Domein
Gemeente Oldebroek
 
Aanvraagnummer
21753
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
24-36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Gelderland
Einde inschrijfdatum
02 June 2025
Eindtijd
09:00 uur

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Oldebroek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Oldebroek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is". 

Organisatie  
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek: 

De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt! 

Het team:

Het team Samenleving bestaat uit ruim 25 enthousiaste en gedreven (beleids)medewerkers. Naast jeugd, Wmo, Participatie en inkomen, beschermd wonen, zijn onderwijs, welzijn, sport, gezondheid, cultuur en subsidies belangrijke werkvelden binnen het team. 

Opdracht 
Wij zoeken naar een veelzijdige en kundige beleidsadviseur sociaal domein die op een aantal thema’s  in het sociaal domein taken van beleidsadviseurs kan overnemen. Het gaat om de thema’s: 1) beschermd wonen & maatschappelijke opvang, 2) Aanpak Voorkomen Escalatie, 3) een bijdrage leveren aan het uitvoeren van maatregelen om de kosten op jeugd en wmo terug te dringen, 4) participatie en werk, 5) leerlingenvervoer. Dit verzamelpakket van essentiële ondersteuning in het sociaal domein is voor de duur van 7 maanden, waarbij de eerste 4 maanden voor 36 uur per week en de laatste 3 maanden voor 24 uur per week. 

Dit zijn de belangrijkste onderdelen van je opdracht:  

  • Optreden als beleidsadviseur, het adviseren van het college en (mede) regie voeren op de gebieden beschermd wonen & maatschappelijke opvang, preventie & welzijn 
  • Aanspreekpunt en contractmanagement binnen en buiten de organisatie op de gebieden beschermd wonen & maatschappelijke opvang, preventie & welzijn 
  • Deelnemen aan regionaal overleggen op het gebied van beschermd wonen & maatschappelijke opvang 
  • Meewerken aan schrijven van nieuw regionaal mo/bw beleid en het schrijven van een lokale uitvoeringsplan MO/BW 
  • Implementeren van de Aanpak Voorkomen Escalatie (AVE) 
  • Uitvoering geven aan het college uitvoeringsprogramma 
  • Gezien de beleidsdoelstellingen en de financiële uitdagingen op het gebied van jeugd en wmo zijn wij bezig met het inventariseren en uitwerken van maatregelen om beleidsdoelstellingen te behalen, uitgaven terug te dringen en te monitoren. Maatregelen variëren van afspraken met de toegang jeugd (CJG) en wmo tot onderzoeken van mogelijkheden voor een algemene voorziening op een onderdeel van de wmo. Wij kunnen jou vragen een of meerdere maatregelen uit te werken en daarmee aan de slag te gaan. 
  • Taken op het gebied van werk en participatie, zoals: implementeren van de Regionale uitvoeringsafspraken Jobcoaching; uitvoeren communicatieplan van de Ontwikkelfondsen; vullen van de EVA instrumentengids. 
  • Taken op leerlingenvervoer 

Vereisten / knock-outcriteria 
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsadviseur sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling;
4. Kandidaat is beschikbaar voor 36 uur gedurende 4 maanden, daarna is de kandidaat beschikbaar voor 24 uur gedurende de rest van de opdracht;
5. Een maximaal uurtarief van €102,- excl. btw en incl reiskosten woon-/ werkverkeer;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een sociale richting (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van bestuur en burgemeester in het sociaal domein (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.  

Competenties 

  • Communicatief vaardig in woord en geschrift
  • Politieke sensitiviteit
  • Samenwerkingsgericht

Beoordeling  
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen 
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd 
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. 

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. 

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. 

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek 
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee Flextender 
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.   

Benodigd aantal professionals 
1, 24 - 36 uur per week in eerste vier maanden, daarna 24 uur in drie maanden  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr  
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee 

Planning 
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie 

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 
  • De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen. 
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.  
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.  
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

Meer informatie 
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 28 mei 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 30 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. 

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 2 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.