Organisatie
Over de opdrachtgever, H2O:
H2O is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Hattem, Heerde en Oldebroek en hebben in dat kader een gezamenlijke visie. Met deze visie wordt richting en invulling gegeven aan een robuuste en beheersbare informatievoorziening voor de H2O gemeenten, met als doel: een geharmoniseerd applicatielandschap op basis van generieke processen. Naast de uitvoering van een aantal grootschalige projecten, waarbij de kernapplicaties en de datadistributie opnieuw worden aanbesteed en geïmplementeerd, wordt ook stevig gebouwd aan de organisatie-inrichting van de informatievoorziening en de IT-governance.
Opdracht
Als FG zie je toe op de toepassing en naleving van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG) en de Wet politiegegevens (Wpg) binnen de 3 gemeenten. Dit doe je vanuit een kader stellende, adviserende en controlerende rol en onafhankelijke positie.
Resultaat van de opdracht:
Het bereiken van een hoger volwassenheidsniveau van gegevensbescherming in de organisatie, waarmee aantoonbaar wordt voldaan aan de AVG en aan de realisatie/uitvoering van het meerjarenplan privacy 2025-2027. Dit door periodiek advies te geven over de stand van de gegevensbescherming in de organisatie en door ondersteuning van de organisatie bij het (verder) formaliseren en realiseren van een passend niveau van gegevensbescherming en het gebruik van passende technologie en methoden (audits, data privacy impact assessment (DPIA), verwerkersovereenkomsten etc.).
Kerntaken zijn o.m.:
- informatie verzamelen over gegevensverwerkingen binnen de 3 gemeenten;
- deze verwerkingen analyseren en beoordelen of ze aan de wet voldoen;
- informatie, adviezen en aanbevelingen geven;
- zorgen voor een actueel register van gegevensverwerkingen;
- Het geven van voorlichting en het coördineren en uitvoeren van trainingen binnen de 3 gemeenten over gerelateerde onderwerpen.
Kernvaardigheden:
- Verrichten interventies gericht op de bescherming van persoonsgegevens bij proces- en projectmatig werken.
- Afspraken maken en medewerkers aanspreken, confronteren en geven van feedback.
- Adviseren over verandertrajecten gericht op de bescherming van persoonsgegevens en het voldoen aan de AVG en Wpg.
- Proactief adviseren van topmanagement en bestuur vanuit een toezicht rol binnen een politiek- bestuurlijke organisatie.
- Denken en helpen vanuit toezichthoudende rol, bewegen in krachtenveld van advies en niet zelf uitvoeren.
Deze werkzaamheden worden met een grote mate van zelfstandigheid uitgevoerd en een grote mate van vrijheid als het gaat om de werkwijze, werktijden en locatie van werken.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting juridische dienstverlening;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied van privacy en kennis van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming);
4. Maximaal uurtarief van € 120,00 ex. btw.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het vakgebied van privacy binnen een gemeente (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de privacywetgeving en de bijbehorende verwerking van persoonsgegevens (benoem dit separaat met een voorbeeld in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met - en kennis van IT-beveiliging, risicomanagement en eventueel relevante sectorale regelgeving (benoem dit separaat met een voorbeeld in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo master niveauopleiding richting recht en ICT (15 punten)
9. Aantoonbaar in het bezit van privacy certificaten CIPT, CIPM én CIPP/E (benoem dit expliciet in het cv) (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Diplomatiek;
- Betrouwbaar;
- Samenwerkingsgericht;
- Betrouwbaar.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Nader af te spreken
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 2 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 30 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 26 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 27 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 28 mei 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.