Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Heerde mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Heerde. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
De gemeente Heerde is een kleine gemeente
Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!
We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.
We zijn omgevingsbewust en ondernemend
‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.
Dit betekent dat we als organisatie...
In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt.
In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.
We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde
De meeste collega’s werken in een ‘’hybride’ vorm thuis en op het gemeentekantoor.
De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.
Opdracht
De gemeente Heerde is eigenaar van meerdere maatschappelijke accommodaties. Voor een viertal van deze accommodaties zijn we op zoek naar een passende beheerconstructie:
- MFA De Heerd
- Brede School Rhijnsberg
- Sporthal Faberhal
- MFA Wapenveld (nog te realiseren)
Deze accommodaties hebben allen hun eigen kenmerken en kennen verschillende types gebruikers (onder andere onderwijs, sport, cultuur en welzijn). Een adviesbureau heeft in opdracht van de gemeente Heerde een adviesrapportage opgesteld waarin het ons heeft geadviseerd over een passende beheerconstructie voor deze accommodaties. Op 22 april 2025 heeft het college het advies uit de rapportage overgenomen. Dit betekent dat er uitvoering gegeven moet worden aan het advies.
Momenteel worden de accommodaties door verschillende partijen beheerd. Het eigenaarbeheer blijft in de nieuwe vorm bij de gemeente Heerde. Naast het eigenaarbeheer zal de gemeente ook verantwoordelijk worden voor het totale facilitaire beheer. Dit facilitaire beheer is op dit moment belegd bij diverse partijen en wordt dus overgenomen door de gemeente Heerde. Met het facilitaire beheer worden alle beheertaken die zich grotendeels ‘achter de schermen’ afspelen bedoeld. Hierbij kan gedacht worden aan het kleine gebruikersonderhoud, de schoonmaak, alarmering/alarmopvolging, het inroosteren van gebruikers, het versturen van facturen voor zaalhuur, inkoop, financiële administratie, etc. Voor het gebruikerbeheer dienen (nieuwe) overeenkomsten te worden gesloten met daarin afspraken over de taken met een bijpassende exploitatiebijdrage voor de beherende partijen. Mogelijk moet er voor de nieuwe MFA Wapenveld een nieuwe partij gevonden worden voor dit deel van het beheer. Tot slot moet voor de nieuwe MFA in Wapenveld een integraal en gebiedsgericht programmabeheer worden ingericht.
Samen met medewerkers van de gemeente Heerde ben jij verantwoordelijk om er voor te zorgen dat de nieuwe beheerconstructie per 1 januari 2026 is ingericht. Om tot deze nieuwe beheerconstructie te komen moeten diverse taken worden uitgevoerd, waaronder:
- Het voorzitten van de interne projectorganisatie: Jij bent als projectleider/adviseur verantwoordelijk voor het voorzitten en voorbereiden van een projectgroep. Deze projectgroep bestaat uit diverse medewerkers van verschillende afdelingen. De projectgroep zorgt voor een gecoördineerde aanpak en bewaakt de samenhang tussen de verschillende beheeraspecten.
- Het opzetten van de structuur- en taakverdeling: Het opstellen en verduidelijken van de rollen en verantwoordelijkheden tussen gemeente, gebruikers, verenigingen en stichtingen. Jij voert gesprekken met gebruikers om bestaande afspraken aan te passen, zodat ze aansluiten bij de gewenste beheerconstructie.
- Operationele uitvoering: Jij zorgt ervoor dat personeel wordt geworven, bestaande overeenkomsten worden herzien, nieuwe overeenkomsten worden opgesteld en het programmabeheer voor de MFA Wapenveld wordt ingericht.
- Eventuele aanvullende taken die nodig zijn om tot de nieuwe beheerconstructie te komen.
Logischerwijs is het bij de implementatie belangrijk dat alle gebruikers van de verschillende accommodaties zorgvuldig betrokken worden. Ook dienen het college en de gemeenteraad regelmatig geïnformeerd te worden over de voortgang van de implementatie Als besluiten genomen moeten worden bereid je adviezen voor aan het MT, college en/of de gemeenteraad.
Wij zoeken iemand voor gemiddeld 20 uur per week. In de zomerperiode zal het gemiddelde aantal uren naar verwachting minder zijn.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als facilitair projectleider, adviseur of (project)manager in de afgelopen 10 jaar;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als facilitair projectleider, adviseur of (project)manager binnen een overheidsinstelling (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het werken met maatschappelijke gebruikers (30 punten);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting facility management (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent communicatief sterk in woord en schrift;
- Je bent bestuurlijk sensitief;
- Je bent flexibel;
- Je bent proactief;
- Je bent goed in het bewaken van de voortgang.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 juni 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 3 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 4 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag: Kan de gemeente toelichten wat wordt verstaan onder "programmabeheer MFA Wapenveld"? → Is dit technisch beheer, dagelijks beheer, inhoudelijke programmering of iets anders?
Antwoord: Inhoudelijke programmering
Vraag: Is er al een voorkeur of kader vastgesteld voor de nieuwe beheerconstructie (bijv. gemeentelijk beheer, stichtingsmodel, coöperatie)
Antwoord: Voorkeur gaat uit naar gemeentelijk beheer
Vraag: Wat is de samenstelling van de interne projectgroep en wat is de bestuurlijke betrokkenheid?
Antwoord: Samenstelling interne projectgroep zal waarschijnlijk bestaan uit:
- Jurist (contracten gebruikers:)
- Beleidsadviseur accommodaties;
- Technisch (contract) beheerder;
- Medewerker Verhuur accommodaties
Vraag: Zijn er al afspraken gemaakt met gebruikers die herzien moeten worden, of moeten deze (opnieuw) tot stand komen?
Antwoord: Dit verschilt per locatie: In de MFA de Heerd was een beheersstichting actief tot 1 april jl. Bredeschool in Heerde aan de Rhijnsburglaan wordt beheerd door Stichting Cambium waarbij de gemeente Heerde de WKO/klimaatinstallatie beheert. De afspraken zullen herijkt moeten worden. Voor de MFA Wapenveld moet dit opnieuw opgesteld worden. Voor de Faberhal is er nu alleen beheer op afstand door de gemeente.
Vraag: Moet de projectleider ook sturen op de exploitatie/budgetten van de accommodaties?
Antwoord: Nee, moeten wel afspraken gemaakt worden over budgetverdeling per 1 januari 2026
Vraag: Is het mogelijk om meerdere kandidaten voor te stellen?
Antwoord: Meerdere kandidaten aanleveren is akkoord.
Vraag: Dit betreft een ZZP opdracht. Hoe moet de tekst lezen? Zit er een max op het tarief? : 'Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Antwoord: De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is. Wij huren in op basis van detacheren. Je kan gedetacheerd worden obv bijvoorbeeld een projectcontract bij een detacheringsbureau. We verwijzen graag naar de eerste alinea in de opdracht over het inhuren van een zzp’er.
Vraag: Ik kan echter op dit moment alleen ingezet worden via Uniforce op basis van een Declarabele uren bv. Uniforce garandeert dat voorwaarden voldoen aan de wet DBA. Het leek mij echter goed om met u af te stemmen over deze mogelijkheid.
Antwoord: Het gaat er vooral om dat het geen zzp’er is. Is meneer dan in dienst van Uniforce? Op hun site lees ik dat ze aan de voorwaarden lijken te voldoen als het gaat om wet DBA. Dus in dit geval kan hij dan reageren neem ik aan? Deze vind ik lastig en weet ik niet zeker. En natuurlijk gelst anders bovenstaande antwoord.
Vraag: De gemeente Heerde zit in een gebied waarin een ons kent ons cultuur is. Ik heb een NL nationaliteit maar wel een Aziatisch uiterlijk. Speelt dit een rol ? Het is misschien een rare vraag maar ik ben dit vaak tegengekomen als een obstakel in een sollicitatie.
Antwoord: Dit speelt voor ons geen enkele rol.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 10 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.