Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
Opdracht
Deze opdracht bestaat uit een dienst aanbesteding die gericht is op één partij, deze zal garant staan voor de gehele opdracht gedurende initiële overeenkomst inclusief alle mogelijke verlengingen.
- De gemeente Dronten oriënteert zich op de uitvoering van privacy werkzaamheden in de organisatie. Daartoe wens de gemeente tijdelijke externe ondersteuning op dagelijkse werkzaamheden én verdere ontwikkeling/uitvoering van het privacybeleid. Hieronder wordt verstaan, maar niet uitsluitend
Organisatieontwikkeling
- Het uitvoeren van het jaarplan privacy 2025, met inbegrip van:
- Het opstellen van sectoraal privacybeleid zoals camerabeleid en het ondersteunen van verantwoordbaar AI-beleid;
- Het opstellen en coördineren van het bewustwordingsplan privacy;
- Het coördineren van het datalekproces;
- Het aanjagen én uitvoeren van DPIA’s;
- Het (verder) coördineren van het project: actualisatie register van verwerkingsactiviteiten;
- Het coördineren van audits op het gebied van Wet politiegegevens én het uitvoeren van de controlerende werkzaamheden die, conform het NOREA normenkader, toebehoren aan de privacy officer.
- Het inrichten van een gesprekscyclus met leidinggevende, management en bestuur.Het inrichten van, en werken conform, een governancestructuur te weten de ‘three-lines-of-defence’.
Realisatie voorstel inrichting privacybeleid in de organisatie
-
- Analyse van en onderzoek naar verschillende mogelijke inrichtingsprincipes passende bij de in de groeiende organisatie en mogelijkheden tot samenwerking in de regio.
- Adviesmemo aangaande inrichting binnen de organisatie.
[Dagelijkse werkzaamheden]: Alle overige operationele-, tactische en strategische taken van de privacy officer.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van privacy, niet zijnde informatiebeveiliging (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
3. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting;
4. Aantoonbare CIPP-E certificaat of soortgelijk (maak aantoonbaar wat een vergelijkbaar certificaat is);
5. Kandidaat is beschikbaar om op kantoor bij gemeente Dronten te werken
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van privacy, niet zijnde informatiebeveiliging (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (50 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het advisering op bestuurlijk niveau op het gebied van privacy binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van een sectoraal privacybeleid (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Klantgerichtheid;
- Samenwerking;
- Risico's inschatten;
- Politieke sensitiviteit;
- Flexibiliteit;
- Verbale en schriftelijke communicatie.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 - 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel naar eigen inzicht
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 30 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 28 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 21 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 22 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 26 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.