Verkeerskundig ontwerper
Zwolle
 
Aanvraagnummer
21314
Duur
12 maanden
Opties verlenging
3 maal 12 maand(en)
Uren per week
32 - 36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
09 May 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
Het gaat goed met Zwolle. Een bruisende stad in een economisch krachtige regio, waar mensen graag wonen en werken. De afdeling Leefomgeving en Mobiliteit levert een bijdrage aan een vitale, veilige, bereikbare en leefbare omgeving en is verantwoordelijk voor de advisering op het gebied van mobiliteit, parkeren, energie, ruimtelijke planologie, milieu en klimaatadaptatie. Voor het onderdeel mobiliteit zoeken we versterking.

Er worden de komende jaren 1000 nieuwe huizen per jaar gebouwd en wijken worden uitgebreid. Ook bedrijven vestigen zich graag in onze stad. We willen deze groei mogelijk maken, maar ook een bereikbare, veilige en gastvrije stad blijven. Een innovatieve en duurzame wereldfietsstad zelfs. We zoeken dus naar een goed evenwicht tussen toegankelijkheid, leefbaarheid, buitengeluk en mobiliteit. Veel ontwikkelingen spelen zich af in en rond Centrum-Binnenstad, Zwartewaterzone, Spoorzone en in grote uitbreidingswijken zoals Stadshagen. Dat levert binnen de gebieden en op stedelijk niveau allerlei boeiende vraagstukken op over mobiliteit en parkeren (onder meer mobiliteitshubs).

Dit ga je doen
Jij kijkt creatief en probleemoplossend naar verkeerskundige vraagstukken. Samen met stedenbouwkundigen en techneuten ontwerp je in projecten van grote infrastructurele projecten en in- en uitbreidingslocaties. Bij deze activiteiten zijn meerdere partijen betrokken, tegengestelde belangen spelen een rol en soms worden ongefundeerde aannames gedaan. Jij bent deskundig, kritisch, samenwerkingsgericht en stelt de juiste vragen om tot de beste oplossing te komen. Dat gaat niet altijd vanzelf, maar jij weet verschillen te overbruggen, je schets snel en samen zoek je naar een goede oplossing. Zo bereik je vlug consensus over een integraal voorstel, want er is meer om mee rekening te houden, waaronder de grote thema’s van de stad: zoals klimaatadaptatie, energietransitie en circulariteit.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Verkeer of vervoer/mobilteit;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met ontwerpen;
4. Aantoonbare werkervaring om ontwerpen in Autocad, Microstation of 3D software uit te werken;
5. Uurtarief maximaal €120,- excl. btw/incl. woon-werk/werk-werk verkeer;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)0
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met ontwerpen (60 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstantie (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Samenwerken, goed in teams kunnen werken
  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen
  • Communicatief vaardig, intern en extern;
  • Het kunnen omgaan met uiteenlopende belangen
    • Je kunt nuchter tegen vraagstukken aankijken, en ook op een creatieve en innovatieve manier tot oplossingen komen. (30 punten)
    • Je bent in staat om een advies en/of ontwerp gemakkelijk op te stellen en met enthousiasme toe te lichten waarbij je publiek niet in slaap valt. (30 punten)
    • Je bent goed in het verbinden van belangen maar je kunt ook op je strepen staan wanneer dat nodig is. (20 punten)
    • Je collega’s kennen je als stabiel, digitaal vaardig, oplossingsgericht en een kei in het werken in projecten. (20 punten)

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld op een uurtarief van maximaal €120,- excl. btw/incl. woon-werk/werk-werk vergoeding. Dit tarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag, afhankelijk waar het werk om vraagt.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 13 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 1 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 2 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 9 mei 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.