Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Natuur en Milieu
Je gaat aan de slag bij de afdeling Natuur en Milieu (NM), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van beleid op de thema’s natuur, milieu en landbouw. We werken intensief samen met burgers, bedrijven, andere overheden en belangengroepen. Daarbij spelen we in op maatschappelijke initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Strategie & Bestuursondersteuning, Landelijk Gebied & Milieu, Natuurbeleid, Contractering en Projecten Uitvoering. Je voert deze opdracht uit voor het team Natuurbeleid. In dit team wordt beleid voor natuurgebieden en soorten ontwikkeld en geïmplementeerd.
Opdracht
Opstellen van monitoringsplannen voor omgevingscondities voor 4-6 Natura 2000-gebieden in Provincie Overijssel: het beschrijven van de aanwezige habitattypen, de drukfactoren, de meetvragen, een meetopzet en een planning voor de uitvoering van de metingen. We gebruiken hiervoor de landelijke handreiking uit het Verbeterprogramma VHR monitoring
Een onderdeel hierbij vormt de afstemming met in- en externe deskundigen.
Het monitoringsplan beschrijft de benodigde monitoring die nodig is om inzicht te krijgen in de ontwikkeling van het gewenste systeemherstel van het Natura 2000-gebied.
Coördineren van het opstellen van 20 monitoringsplannen voor onze Natura 2000 gebieden. Deze worden door meerdere mensen opgesteld. Jij zorgt ervoor dat de plannen volgens hetzelfde stramien worden opgesteld en dat kennis en informatie wordt uitgewisseld. Je maakt een planning en bewaakt deze. Je zorgt voor een efficiënte aanpak. Je organiseert overleggen en je zorgt voor afstemming met interne en externe betrokkenen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van biologie, ecohydrologie, ecologie of natuurbeheer;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ecoloog met aandacht voor landschapsecologie;
4. Uurtarief maximaal €120,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare kennis van/werkervaring met de relatie tussen abiotische omstandigheden en ecosystemen (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van natuurmonitoringsplannen (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van en /of werkervaring met Natura 2000-gebieden (10 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ecoloog (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring als projectleider (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken in het Nederlands;
- Je bent zelfstandig en resultaatgericht
- Je kunt goed samenwerken met mensen met andere belangen
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie Alle cv's cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De Alle cv's kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: minstens dinsdag of donderdag op kantoor
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 mei 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woendag 14 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 30 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 2 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 9 mei 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.