Klantmanager Inburgering
Oldebroek
 
Aanvraagnummer
21219
Duur
3 maanden
Opties verlenging
1 maal 3 maand(en)
Uren per week
32 tot 36 uur
DAS opdracht
Ja
Start
Uiterlijk 19 mei 2025
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
02 May 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Organisatie
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Opdracht
Dit ga je doen
Het is een erg uiteenlopende functie waarin je veel diverse werkzaamheden oppakt. Als klantmanager statushouders geef je uitvoering aan de nieuwe Wet inburgering 2021.
Je stelt samen met de statushouder een persoonlijk Plan Inburgerings- en Participatie (PIP) op. Dit doe je op basis van een brede intake (eventueel op locatie bij een AZC). Waar nodig bespreek je met andere partners binnen het sociale domein welke ondersteuning de statushouder nodig heeft.

Samen met de inwoner geef je het traject vorm met als resultaat een succesvolle inburgering en mogelijk ook betaald werk. Je hebt een sterke focus op dit doel en het resultaat. Hierbij maak je gebruik van jouw kwaliteiten en creativiteit bij het scheppen van mogelijkheden. Je toont hierbij lef en vindt het uitdagend om met culturele verschillen om te gaan: Je zorgt voor een goede balans tussen taallessen, maatschappelijke participatie en/of werk die aansluit bij het traject van de statushouder.

Verder:

  • Je houd de regie op het inburgeringstraject van de statushouder en werkt nauw samen met diverse betrokken partijen.
  • Ben je medeverantwoordelijk voor het tijdig uitvoering geven aan het PVT (participatieverklaringstraject) en de MAP (Module Arbeidsmarkt en Participatie). De uitvoering hiervan is belegd bij een externe partij.
  • Behandel je de aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand van de statushouder.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager inburgering met statushouders en de wet Inburgering 2021, benoem waar dit is opgedaan;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het houden van een Brede intake en PIP;
4. Beschikbaar per uiterlijk 19 mei voor 32 tot 36 uur;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager inburgering met statushouders en de wet Inburgering 2021 binnen een gemeentelijke instelling, benoem waar dit is opgedaan (35 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het houden van een Brede intake, PIP en aanvragen bijzondere bijstand (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Civision, BRP, het duo portaal en Suwinet, benoem waar dit is opgedaan (15 punten);
8. Minimaal 3 jaar werkervaring met de Participatiewet in de rol van re-integratie consulent (20 punten).

Competenties
- Zelfstandig kunnen werken;
- Teamspeler;
- Doorpakker.

Wat neem je mee
Een stuk enthousiasme maar ook zeker empathie. Je kan je inleven in de situatie maar ook in de gevoelens van de statushouders. Uiteraard ben je klantgericht en communicatief vaardig.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 mei van 13.00 tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot 29 april 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op 30 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 2 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.