Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Kampen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Kampen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
De Thuisgevers leveren een bijdrage aan de opvangcrisis door statushouders te huisvesten in leegstaand maatschappelijk vastgoed bij maatschappelijke initiatieven in heel Nederland. Dat doen we door publiek-private samenwerkingen te initiëren, waarmee de Protestantse Kerk in Nederland en de gemeente Kampen samen positieve ervaringen hebben opgedaan bij de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Hoe sneller statushouders gehuisvest worden, hoe meer plekken er weer vrijkomen in asielzoekerscentra voor asielzoekers die hun procedure nog moeten doorlopen.
Het samenwerkingsverband van gemeente Kampen, Protestantse kerk Nederland en het ministerie van Justitie en Veiligheid faciliteert het projectbureau ‘De Thuisgevers’. Een enthousiaste groep medewerkers helpt lokale initiatieven door heel Nederland huisvesting en aanvullende sociale begeleiding voor statushouders te organiseren. Daarbij zoeken zij samenwerking met lokale overheden, maatschappelijke organisaties en bedrijven.
In samenwerking met het ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening zijn we een pilot gestart om ongeziene woonmogelijkheden op te sporen. Dat doen we samen met commerciële partijen, maatschappelijke organisaties en ontwikkelpartijen. Deze ongeziene woonmogelijkheden zijn met name gericht op het huisvesten van zowel statushouders als van lokale spoedzoekers.
Bij deze woonvoorzieningen zetten we in op Thuisgeefcommunities.
Opdracht
Als commercieel adviseur
Werk je samen met kwartiermakers, pioniers, verkenners en de projectleider Ongeziene Woonmogelijkheden binnen het projectbureau van De Thuisgevers.
Je stelt zelfstandig een actieplan op voor een succesvolle invoering van het project ongeziene woonmogelijkheden. Daarbij zorg je dat je met minimaal 50 gemeenten in gesprek komt hierover.
Je maakt zelfstandig een plan van aanpak voor succesvolle implementatie van het concept Thuisgeefcommunties.
Je brengt bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheid samen. Je inspireert diverse partners om coalities te vormen door creatieve (samen)werkvormen
Je draagt ideeën aan, legt connecties, denkt mee bij zowel strategische als praktische problemen en ondersteunt bij de samenwerkingsafspraken met de lokale overheid.
Heb je kennis van de verschillende rijksregelingen voor het huisvesten van diverse doelgroepen
Je bent cijfermatig goed onderlegd en weet een interessante businesscase op tafel te leggen
Tot je taken behoren
Proactief gemeenten benaderen om samenwerking aan te gaan rondom ongeziene woonoplossingen;
Eerste aanspreekpunt voor gemeenten die interesse tonen in deelname aan de Thuisgevers.
Initiëren en begeleiden van samenwerkingen met lokale overheden, maatschappelijke organisaties en commerciële partners;
Ontwikkelen en presenteren van overtuigende businesscases ten behoeve van coalitievorming;
Adviseren over en ondersteunen bij het opstellen van samenwerkingsafspraken;
Inzetten van creatieve (samen)werkvormen om draagvlak te creëren;
Signaleren van kansen en knelpunten binnen het huisvestingsvraagstuk en hiervoor oplossingen aandragen;
Borgen van ruimte voor lokaal initiatief, ook buiten gebaande paden;
Substantiële bijdrage leveren aan de uitstroom van minimaal 1.000 statushouders uit de asielopvang naar passende woonruimte.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
3. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de commerciële sector;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting commercieel of management (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met relatiebeheer met maatschappelijke en/of commerciële partijen (benoem dit expliciet in het cv) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen, implementeren en uitwerken van commerciële processen (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opbouwen van partnerschappen (acquisitie) (benoem dit expliciet in het cv) (25 punten);
8. Aantoonbare afgeronde aanvullende curusus/training projectmanagement (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief;
- Analytisch;
- Oplossingsgericht;
- Flexibel;
- Enthousiast.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld op een uurtarief van €120,- excl. btw/incl. reis- en verblijfskosten. functieschaa. Dit tarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1. (Geef aantal in te huren professionals aan voor deze opdracht]
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 29 mei 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 1 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 6 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.