Coördinator Planning & Control / Financieel adviseur
Dalfsen
 
Aanvraagnummer
21115
Duur
6 maanden
Opties verlenging
2 maal 6 maand(en)
Uren per week
24 uur
DAS opdracht
Nee
Start
Z.s.m.
Opleidingsniveau
HBO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
28 April 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dalfsen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dalfsen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Opdracht
Ben jij een gedreven professional op het gebied van financiële advisering en heb je een passie voor planning en control? Heb je ervaring met het coördineren van complexe processen en ben je klaar voor een nieuwe opdracht? Dan zijn wij op zoek naar jou! Het betreft een tijdelijke opdracht voor 24 uur per week voor een half jaar als ziektevervanging.

Als coördinator Planning & Control ben je verantwoordelijk voor de planning, het coördineren en samenstellen van de bestuursrapportage en begroting. Per document krijg je ondersteuning van een andere financieel adviseur. Het bewaken van de voortgang op tijdigheid en kwaliteit is een vanzelfsprekendheid voor jou. Hierin weet je de juiste mensen te betrekken. Je stemt af met de domeinen en werkt goed samen met zowel collega’s als bestuurders. Bij de begroting 2025-2028 heeft de gemeente Dalfsen voor het eerst gewerkt met doelenbomen.

Naast het coördineren van de P&C documenten ben je financieel adviseur voor domein Samenleven, team integraal beleid en ondersteuning met o.a. de onderwerpen Sport, Cultuur en Onderwijs.

Team financiën bestaat uit 15 collega’s van verschillende leeftijden en ieder met een eigen specialisme. Het team is onderverdeeld in 3 clusters, de administratie, de informatievoorziening en de financieel adviseurs. Samen zijn we aan het bouwen om het team te professionaliseren, waarbij systemen ondersteunend werken. Als Coördinator Planning & Control maak je onderdeel uit van het cluster van financieel adviseurs.

Dit alles maakt dat het een uitdagende en veelzijdige functie is.

Als mens ben je een verbinder en een goede organisator. Hierbij weet je deadlines en prioriteiten te stellen. Hierbij weet je als geen ander het overzicht te bewaren in het proces om de P&C documenten gestructureerd tot stand te laten komen. In de rol van financieel adviseur weet je als geen ander de financiële data te beoordelen en te analyseren op juistheid, volledigheid en kwaliteit. Binnen het vakgebied weet je op verschillende niveaus het inhoudelijke gesprek te voeren en casussen te voorzien van een gedegen financieel advies.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met de coördinatie van de volledige P&C cyclus binnen een gemeente (benoem dit expliciet in het cv);

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator planning & control en/of financieel adviseur binnen een gemeente in de afgelopen 10 jaar (30 punten);
5. Mininmaal 3 jaar aantoonbare werk ervaring met het coördineren van de P&C documenten (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen het sociaal domein (benoem dit expliciet in het cv) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de toepassing van het Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV) (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent communicatief sterk, daadkrachtig en bezit een hands-on mentaliteit;
  • Je bent een kei in samenwerken;
  • Je hebt een sterk ontwikkeld analytisch vermogen;
  • Je hebt een proactieve houding en denkt oplossend gericht;
  • Je weet op verschillende niveaus mensen te enthousiasmeren, mee te nemen in wat de bedoeling is, aan te spreken en te helpen waar nodig;
  • Je bent flexibel en stressbestendig;
  • Je weet alles van gemeentefinanciën en staat open voor ontwikkelingen op het gebied van vereenvoudiging, digitalisering en automatisering;
  • Je hebt ervaring met het ambtelijk en bestuurlijk afhandelen van de P&C documenten.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-do en de derde dag in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 1 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 23 april 2025, 09.00 uur.  De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 24 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 23-04: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 28 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.