Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Ruimte en Bereikbaarheid
Je gaat aan de slag bij de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB), één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van de steden en het landelijk gebied in Overijssel. Belangrijke thema’s zijn ruimte, ondergrond, water, wonen, bereikbaarheid en openbaar vervoer. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Mobiliteit, Beleidsrealisatie, Beleidsvorming Fysiek, Beleidsstrategie.
Opdracht
- Je hebt een aanjagende rol voor woningbouw monitoring, de samenwerking tussen partijen en de doorontwikkeling daarvan.
- Je gaat activiteiten verzorgen voor de bouwbrigade waarmee we de Overijselse woningbouw aanjagen, specifiek op het onderwerp parallel plannen.
- Het maken van analyses en adviezen op basis van de verworven inzichten uit het dashboard.
- Je gaat meewerken aan de doorontwikkeling van het provinciale woonbeleid en de samenwerking die daar bij hoort zoals het netwerk de woonkeuken.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €135,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Uiterlijk beschikbaar per dinsdag 6 mei 2025 voor minimaal 16 uur per week;
3. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur, projectmanager of manager voor woningbouw of gebiedsontwikkelingen.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectmanager,beleidsadviseur of manager woningbouw (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met complexe gebiedsontwikkelingen en parallel plannen(maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (30 punten).
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde, Planologie, RO of Vastgoedkunde (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Integraal werker;
- Teamplayer;
- Resultaatgericht;
- Hands-on mentaliteit;
- Innovatief;
- Verbinden.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - vrij
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 april 2025 vanaf 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\
- Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 17 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 18 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Vraag 1: In de door u gepubliceerde aanbesteding wordt als eis gesteld dat de kandidaat beschikt over een afgeronde hbo-opleiding op bachelor niveau. Graag stel ik hierover een vraag ter overweging. Mijn vraag is of u bereid bent deze eis aan te passen of te nuanceren naar aantoonbaar hbo werk- en denkniveau, bijvoorbeeld onderbouwd met ervaring en prestaties, zodat kandidaten met een niet-traditionele loopbaan maar wel de juiste expertise ook in aanmerking kunnen komen.
Antwoord: We houden vast aan de eis dat de kandidaat minimaal een afgeronde HBO-opleiding moet hebben.
Vraag 2: De functie heeft als titel "kwartiermaker publiek private samenwerking" . De functie "kwartiermaker" impliceert dat er een organisatie of een structuur moet worden gebouwd. Kan worden aangegeven welke organisatie of structuur (nog) moet worden gebouwd
Antwoord: We zijn bezig met het uitrollen van een publiek-privaat monitoringssysteem over de hele provincie. De structuur staat er al maar het gaat dus vooral om de uitrol ervan.
Vraag 3: Bij realisatie woningbouw zijn gemeenten normaliter in de lead. Aannemelijk is dat de woningnood vraagt om "alle zeilen" bij te zetten. Welke rol, kracht en macht neemt de provincie en daarmee impliciet de gevraagde kwartiermaker in ?
Antwoord: De provincie heeft een regierol op de programmering, voldoende locaties en om toe te zien op het nakomen van de afspraken over betaalbaarheid (30-40-30). Deze afspraken zijn vastgelegd in twee regionale woondeals. Om goed te kunnen monitoren hebben we samen met alle gemeenten afgesproken en ook aansluitend op een Woontop afspraak met het Rijk om hiervoor een publiek-privaat monitoringssysteem voor op te zetten. Wij faciliteren gemeenten en andere stakeholders met het opzetten en implementatie van dit systeem.
Vraag 4. er wordt aangegeven dat de kwartiermaker activiteiten gaat verzorgen voor de Bouwbrigade. Betekent dit dat er een hiërarchische verhouding is tussen Bouwbrigade en Kwartiermaker? Of is de te werven kwartiermaker onderdeel van de bouwbrigade? 4. er wordt benadrukt dat de werkzaamheden specifiek op het terrein van parallel plan zal liggen. Dit impliceert een inhoudelijk technisch proces en minder het verbinden van partijen dat bij publiek private samenwerkingen wel meer een kerntaak is. Is deze constatering correct?
Antwoord: Kwartiermaker gaat onderdeel uitmaken van de Bouwbrigade, dus geen hiërarchische verhouding. Ten aanzien van het parallel plannen gaat het vooral om het agenderen van het thema bijvoorbeeld via een aantal pilots. Niet zo zeer een technische uitwerking. Ervaring en kennis van parallel plannen is wel essentieel.
Vraag 5. het genoemde "dashboard" is bij onderzoek vooral een zeer compacte weergave van kwantitatieve ambities. Van de kwartiermaker wordt verwacht een analyse te geven van de verworven inzichten. Het lijkt erop dat de verworven inzichten feitelijk al een analyse is. Klopt dit?
Antwoord: Gedeeltelijk klopt dit, het dashboard bevat al veel kwantitatieve en kwalitatieve informatie over de woningmarkt in Overijssel. We willen ons dashboard verrijken met nieuwe inzichten van onder andere de publiek-private monitoring en parallel plannen.
Vraag 6. er wordt gesproken van een aanjagende rol voor woningbouw monitoring, de samenwerking tussen partijen en de doorontwikkeling daarvan. In de Stentor van begin februari dit jaar staat dat Overijssel sneller bouwt dan verwacht en dus voor loopt op de al ambitieuze planning. Kan de opdrachtgever aangeven wat de toegevoegde waarde moet zijn van de te werven kwartiermaker? Het lijkt erop dat de samenwerking goed is. Kan dat worden bevestigd of worden toegelicht?
Antwoord: Op zich loopt de uitvoering van de woondeals in Overijssel voorspoedig, op specifieke onderdelen zien we nog ruimte voor verbetering namelijk publiek-private monitoring en parallel plannen. Ook twee speerpunten van de laatste woontop van Mona Keizer. Vandaar dat we hiervoor een aanjager/kwartiermaker zoeken.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 2dinsdag 22 april 2025, 12:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.