Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
De gemeente Hardenberg is voornemens om twee Integrale Huisvestingsplannen (IHP’s) op te stellen: één voor het Primair Onderwijs en één voor het Voortgezet Onderwijs. De opstelling van de IHP’s wordt uitgevoerd door een externe partij. Echter is de gemeente Hardenberg op zoek naar een ervaren procesregisseur die een cruciale rol heeft in het initiëren en begeleiden, het ondersteunen van de betrokkenen en het bewaken van de voortgang van het proces.
De belangrijkste werkzaamheden omvatten actieve deelname aan stuur- en projectgroepen waar de voortgang van de IHP’s wordt besproken en afstemming plaatsvindt met betrokken partijen. De procesregisseur neemt ook deel aan bestuurlijke overleggen waar strategische keuzes en beleidsbeslissingen worden genomen. Verder is hij of zij aanwezig bij PFO’s, specifiek voor agendapunten met betrekking tot onderhuisvesting in relatie tot de IHP’s. De procesregisseur begeleidt het proces rondom de opstelling van de IHP’s, waarbij de uitvoering door een externe partij wordt verzorgd, met als doel een efficiënte uitvoering binnen de gemeentelijke en onderwijstechnische kaders.
Tot slot biedt de procesregisseur ondersteuning en advisering aan de beleidsmedewerker onderwijshuisvesting, zowel inhoudelijk als procesmatig, om de realisatie van de IHP’s te waarborgen.
Het project is succesvol afgerond wanneer de Integrale Huisvestingsplannen (IHP’s) voor zowel het Primair Onderwijs als het Voortgezet Onderwijs volledig zijn opgesteld en goedgekeurd, en wanneer de gestelde doelen en kaders (zoals tijd, budget en kwaliteit) zijn behaald. Dit betekent dat het proces efficiënt en binnen de gemeentelijke en onderwijstechnische richtlijnen is begeleid, dat alle betrokken partijen effectief hebben samengewerkt, en dat er een solide basis is gelegd voor de uitvoering van de plannen. Het succes wordt ook gemeten aan de hand van de voortgang en besluitvorming in de strategische en bestuurlijke overleggen, waarbij de procesregisseur een cruciale rol heeft gespeeld in de coördinatie en advisering.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding:
3. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als procesregisseur/strategisch adviseur binnen het sociaal domein binnen een gemeente;
4. Minimaal 1 jaar werkervaring als project/ procesleider op het gebied van IHP’s;
5. Beschikbaar om te starten in april 2025 voor 10 uur per week;
6. Een maximum uurtarief van € 105,- excl Btw en incl reiskosten woon-/ werk en werk-/ werk verkeer;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als project/procesleider op het gebied van huisvestingsopgave van maatschappelijk vastgoed bij een gemeente (25 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als strategisch adviseur binnen het sociaal domein van een gemeente (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen (benoem hiervan een voorbeeld in het cv) (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met procesbegeleiding t.b.v. het opstellen van de IHP's en advisering van beleidsmederwerkers (15 punten);
11. Een aanvullende MBA opleiding (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analytisch vermogen;
- Communicatieve vaardigheden;
- Leiderschap;
- Verandervermogen;
- Probleemoplossend vermogen;
- Overtuigingskracht en een actieve, enthousiaste houding;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: niet van toepassing ZZP
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025 vanaf 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 22 april 2025 09:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 23 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 22-04: er zijn geen vragen gesteld.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 24 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.