Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Je team/afdeling
De afdeling Stadsingenieurs (ruim 50 professionals) is nieuw en ontstaan uit een herstructurering van het fysieke domein. De afdeling is verdeeld in vier teams: projectleiders, uitvoeringsbegeleiding, werkvoorbereiding en advies. Daarnaast is er een stafbureau. Als technisch geweten van de stad verbinden we maatschappelijke opgaven met opgaven in de openbare ruimte (in de meest brede zin). We ontwikkelen nieuwe wijken, versterken de infrastructuur en werken aan complexe projecten in de historische binnenstad. Ook voeren we de regie op de uitvoering, zijn gespecialiseerd in risico- en omgevingsmanagement en sturen op resultaat. De uitdaging zit niet alleen in de techniek, maar in alles daar omheen. We zorgen voor een kwalitatieve uitvoering met zo min mogelijk overlast voor inwoners, ondernemers en bezoekers. De stad moet altijd blijven functioneren en doordraaien. Team Werkvoorbereiding bestaat uit ongeveer 10 werkvoorbereiders.
Unieke projecten
Als Stadsingenieurs kijken we met trots naar ons aandeel in de ombouw van de Pannekoekendijk tot openbaar vervoer-as, de ondergrondse fietsenstalling met groen Stationsplein, de recent opgeleverde herinrichting van de Kop van de Assendorperstraat en nog veel meer.
Het speerpunt is versnelling van de woningbouw. De bijbehorende infra en openbare ruimteprojecten zijn vooral binnenstedelijk, ons specialisme. Daarnaast lopen er ook tal van opdrachten in de bestaande stad dan wel in onze nieuwe buitenwijk Stadshagen en ons bedrijventerrrein Hessenpoort. De komende jaren houden we ons bezig met mooie civieltechnische projecten in de hele stad.
Opdracht
Het team Werkvoorbereiding vertaalt het ruimtelijke plan van de stedenbouwkundig ontwerper in een technisch maakbaar plan en stelt hiervoor een uitvoeringscontract op dat wordt aanbesteed. Als werkvoorbereider positioneer je jezelf als (mede-)adviseur in de ontwerpfase van het ruimtelijk ontwerp. Je werkt in projectteamverband aan de herstructurering van bestaande wijken, het woonrijp maken van woonwijken en bedrijventerreinen en zo nodig aan de (hoofd)infrastructuur. Zo ga je aan de slag met groot onderhoud van bijvoorbeeld ons hoofdwegennet of de Zwartewaterallee of je focust je op reconstructie van de Singelzone.
Jouw technisch ontwerp is een samenspel met de projectleider, stedenbouwkundige, inhoudelijke adviseurs en externe partijen. Daarbij stel je je tevens op als adviseur. Je gaat proactief op zoek naar informatie. Afhankelijk van het vraagstuk stel je vervolgens een uitvoeringscontract op. De gemeente Zwolle gebruikt zowel RAW als geïntegreerde contracten voor het uitvoeren van de werkzaamheden. Bestek en bestekstekeningen maak je als werkvoorbereider in Zwolle zelf. Vervolgens ondersteun je de projectleider tijdens de contractfase. Er wordt ook gebruik gemaakt van raamcontracten.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van Civiele Techniek;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als werkvoorbereider;
4. Aantoonbare kennis van UAV/RAW methodiek en bestektekeningen opstellen;
5. Aantoonbare werkervaring met MicroStation;
6. Uiterlijk beschikbaar per 15 mei 2025 voor minimaal 24 uur per week.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)|
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek (10 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als werkvoorbereider (50 punten);
9. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente of ingenieursbureau (30 punten);
10. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent een energieke collega die analytisch kan denken.
- Technische kennis kun je in de maatschappelijke context plaatsen en daar vervolgens over adviseren.
- Als werkvoorbereider werk je met veel verschillende mensen samen. Communicatieve vaardigheden zijn daarom belangrijk, zowel mondeling als schriftelijk.
- Je kunt snel schakelen, bent proactief en echt een doener.
De competenties worden getoetst in een gesprek.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma t/m vrij
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 29 april. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 16 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 17 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Update 16-04: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 april 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.