Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Ruimte en Bereikbaarheid
Je gaat aan de slag bij de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB), één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van de steden en het landelijk gebied in Overijssel. Belangrijke thema’s zijn ruimte, ondergrond, water, wonen, bereikbaarheid en openbaar vervoer. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Mobiliteit, Beleidsrealisatie, Beleidsvorming Fysiek, Beleidsstrategie.
Opdracht
Je werkt binnen de eenheid Ruimte en Bereikbaarheid in het ruimtelijk domein, en je bent verantwoordelijk voor het begeleiden en coördineren van een aantal maatregelen en initiatieven rond de drinkwatervoorziening. De basis van je werkzaamheden bestaan uit:
- Aanpak drinkwaterbesparing: Verder brengen van de lopende sporen vanuit het recent opgestelde PvA Drinkwaterbesparing Overijssel. Provincie en Vitens trekken hierin gezamenlijk op, en betrekken daarbij de waterschappen en gemeenten. De aanpak richt zich op zowel huishoudens als zakelijk gebruik, pilots voor waterbesparend bouwen, brede bewustwording door communicatie.
- Doorontwikkeling van de IJsselvallei als toekomstige ‘strategisch hart’ voor de drinkwatervoorziening van Overijssel. Vanuit waterbeschikbaarheid heeft het gebied langs de IJssel van Deventer tot aan het Ketelmeer veel potentie voor het ontwikkelen van duurzaam inpasbare en flexibele winconcepten. Omdat we ook nu al werken aan nieuwe winningen voor de korte en middellange termijn, moeten we nadenken hoe deze in samenhang gaan bijdragen aan de winconcepten van 2050 en verder. Dit vraagt ook om bovenregionale afstemming met andere provincies.
Je krijgt energie van het werken in een dynamische omgeving, je bent gericht op samenwerken en verliest daarbij het algemeen maatschappelijk belang niet uit het oog. Vanuit je achtergrond ben je bekend met de opgaven in het fysieke domein waardoor je snel dwarsverbanden kan leggen en hiernaar handelt. Hierbij houd je het overzicht en toon je visie en initiatief.
Vanuit je ervaring ben je in staat om met verstand van zaken mensen en inhoud te verbinden, zowel intern als extern. Je weet wat het is om te werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en kan hierin schakelen als de voortgang van het project hierom vraagt. Tevens kijk je verder dan je eigen domein om de gestelde doelen te realiseren, bijvoorbeeld door de provinciale ambities voor water succesvol te koppelen aan de doelen voor economie of natuur. Je hebt ervaring met projecten leiden en weet de ruimtelijke instrumenten ontwikkelingsgericht in te zetten.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een maximum uurtarief van € 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een overheidsorgansiatie;
4. Aantoonbare werkervaring in het ruimtelijke domein en/of water domein;
5. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
6. Aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van beleid binnen het ruimtelijk domein van een overheidsorganisatie;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het ruimtelijke domein van een gemeente (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met zowel interne als externe stakeholdersmanagement binnen omgevingsmanagementsprojecten van een overheidsorganisatie, licht dit duidelijk toe in het cv (15 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van beleid binnen het ruimtelijk domein, duidelijk naar voren komend in het cv (25 punten);
10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van (drink)water, duidelijk naar voren komend van uit het cv (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Aantoonbare ervaring in het begeleiden van projecten;
- Ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving;
- Beschikt over professionele schrijf- en rapportagevaardigheden;
- Zelfstandige en verbindende persoonlijkheid.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij
Standplaats: Provinciehuis Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 mei 2025 van 13.00 uur tot 14.45 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
- Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€ 0,37 per kilometer).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 17 april 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 22 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De vraag: De werkzaamheden bestaan uit twee delen: 1) Drinkwaterbesparing en 2) doorontwikkeling van de IJsselvallei als strategisch hart. Hoe is de verhouding van deze twee onderdelen? Ligt er een nadruk bij één van de twee of is de inspanning gelijkelijk verdeeld over deze twee onderdelen.
Antwoord: De inhoudelijke werkzaamheden zullen zich grotendeels richten op drinkwaterbesparing verwacht ik. Ga even uit van 80%. Hiervoor lopen al meerdere sporen en is recent een Plan van aanpak met op te pakken activiteiten vastgesteld. De doorontwikkeling van de IJsselvallei is nu nog minder ver uitgewerkt en vraagt vooral om het opstarten van een goed proces, zowel intern als extern. Dit zal aanvankelijk een kleiner deel zijn (ca 20%), maar kan wel groter worden in de loop van dit jaar.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 7 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.