Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dalfsen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dalfsen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.
Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.
Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.
Opdracht Senior Data Analist 16 uur per week (sociaal domein) - Bouw mee aan een datagedreven toekomst voor de gemeente Dalfsen!
Maak met ons het verschil!
Ben jij de senior data-analist die ons helpt om onze informatiepositie te versterken? Wil jij bijdragen aan slimmere, effectievere en mensgerichtere besluitvorming binnen de gemeente Dalfsen, specifiek in het sociaal domein? Sluit je dan tijdelijk voor 16 uur per week aan bij ons team en zet jouw data-expertise in voor een betere toekomst.
De uitdaging (samenvatting)
In notendop zoeken we een expert voor:
1. Het voorbereiden van data-engineering;
2. Opleveren data-producten;
3. Coachen en positioneren van de eigen data-analist
Als ervaren senior Data Analist bij het sociaal domein van gemeente Dalfsen vervul jij een centrale rol in het vormgeven en verder ontwikkelen van onze datagedreven werkwijze. In de functie van sr. Data-analist binnen het sociaal domein adviseer je collega's over de doorontwikkeling van management/stuur-informatie, data-analyse, data visualisatie en het gebruik hiervan. Samen met de informatieadviseur en functioneel beheerders ga je aan de slag om nóg meer waarde uit onze data te halen. Als senior data-analist binnen het sociaal domein ben je verantwoordelijk voor het verzamelen, structureren en analyseren van de beschikbare data uit diverse data-bronnen. Je speelt een cruciale rol in het kwalitatief verbeteren van de dienstverlening aan inwoners door datagedreven analyses, dashboards en rapportages te maken. Je werkt buiten het sociaal domein ook nauw samen met verschillende collega’s van het team informatiemanagement. Je beschikt daarom over coachende en didactische vaardigheden die je inzet bij het opleiden en positioneren van onze eigen data-analist.
Verantwoordelijkheden
- Verzamelen, structureren en analyseren optimaliseren van data uit verschillende bronnen;
- Samen met de informatieadviseur onderzoek doen naar de informatiebehoefte binnen de afdelingen;
- Opstellen van rapportages en dashboards voor inzichtelijke presentatie aan collega's;
- Ondersteunen van beleidsvorming door middel van datagedreven analyses;
- Identificeren van trends en kansen op basis van analyses;
- Verbeteren van datakwaliteit en controleren van data op juistheid, volledigheid en tijdigheid;
- Samenwerken met teamleden en andere betrokkenen zoals informatieadviseurs, functioneel beheerders en beleidsmedewerkers.
Dit breng je mee
- Brede kennis van software en analysemethoden;
- Ruime ervaring met Business Intelligence tools;
- Kennis en ervaring met het sociaal domein;
- Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden;
- Nauwkeurigheid en oog voor detail;
- Coachende en didactische vaardigheden;
- Goede presentatievaardigheden en het vermogen om complexe informatie helder uit te leggen;
- Proactieve en initiatiefrijke houding: je hebt creatieve ideeën voor analyse en visualisaties. Tegelijk weet je de benodigde tijdsbesteding voor dataopdrachten goed in te schatten en draagt zorg voor goed verwachtingsmanagement richting opdrachtgevers.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Data Analist;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Data Analist binnen een overheidsinstelling (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het sociaal domein in een gemeentelijke instelling (30 punten);
6 Aantoonbare werkervaring met data-analyse en statistiek (10 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met Business Intelligence (BI) tools (10 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met data-engineering en dataverwerking (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met datakwaliteit en governance (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analytisch en probleemoplossend vermogen;
- Coachend en didactisch vermogen;
- Nauwkeurig en kritisch;
- Kennis van gemeentelijke regelgeving, beleidsontwikkeling en data binnen het sociaal domein;
- Ervaring met het maken van rapportages en dashboards van complexe informatie;
- In staat om datastromen te optimaliseren en ervoor te zorgen dat data correct, volledig en tijdig is;
- Kennis van Business Intelligence (BI) tools;
- Coachend en didactisch vermogen bezit.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg maar in principe niet op vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
- Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 31 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 4 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.