Aanbestedingsjurist
SSC ONS
 
Aanvraagnummer
20503
Duur
30 november 2025
Opties verlenging
2 maal 3 maand(en)
Uren per week
16-24 uur
DAS opdracht
Ja
Start
1 juni 2025
Opleidingsniveau
WO
Regio
Overijssel
Einde inschrijfdatum
04 April 2025 agenda 
Eindtijd
09:00 uur

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de SSC Ons mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de SSC Ons. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De opdrachtgever merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
Over Ons
Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheidsorganisaties in de regio Zwolle. Door bepaalde operationele taken zoals ICT, Inkoop & Contractmanagement en HR met onze eigen expertise units over te nemen, creëren we meer ruimte voor overheden in de regio Zwolle. Dit doen we voor de gemeenten Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en provincie Overijssel. Op die manier kunnen zij zich focussen op een goede dienstverlening richting de samenleving. We hebben onze thuisbasis in het mooie provinciehuis in Zwolle. Een plek waar veel betrokken mensen uit de regio samenkomen en werken. Zwolle is booming, een stad en regio in groei en bloei!

Opdracht
Je werkt straks binnen het team Inkoop & Contractmanagement samen met vier interne aanbestedingsjuristen. Tijdens je opdracht vervang je een van ze tijdens haar zwangerschapsverlof.

Als aanbestedingsjurist bied jij juridische ondersteuning bij aanbestedingsprocedures. Je geeft gevraagd en ongevraagd adviezen over aanbestedingsrechtelijke vraagstukken in brede zin en daarmee ondersteun je inkoopadviseurs, contractbeheerders, contractmanagers en onze partners. 

Tot je takenpakket behoren o.a. advisering over het inkoopbeleid en de afwijkingen daarvan, advisering bij de beantwoording van de door ondernemers gestelde juridische vragen, review van relevante aanbestedingsdocumenten, zoals het beschrijvend document en de gunningsbrieven en beantwoorden van adviesvragen van onze partners. Je fungeert ook als klachtenbehandelaar van het Klachtenloket Aanbesteden Ons&partners.  

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding minimaal wo master niveau in de richting van Nederlands recht;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als aanbestedingsjurist bij een overheidsorganisatie;
4. Beschikbaar in week 30 en 31;

5. Uurtarief maximaal €150,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als aanbestedingsjurist bij een decentrale overheidsorganisatie (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de juridische begeleiding van Europese aanbestedingen; (40 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met het gevraagd en ongevraagd adviseren over het inkoopbeleid (30 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Zelfstandig;
  • Je kan (lopende) juridische dossiers snel eigen maken en adviseren in brede scala van vragen: werken, diensten, leveringen, sociaal domein en ICT;
  • Je kan juridische uitgangspunten vertalen naar de praktijk en zoekt naar mogelijkheden om de wensen van onze partners te realiseren

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag kantoordag, rest vrije invulling

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 10 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 26 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 27 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 4 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.