Inhuurdesk Talentenregio

Procesverbeteraar Sociaal Domein

Standplaats:
Dalfsen
Startdatum:
20.01.2019
Einddatum:
03.06.2019
Uren per week:
24

Adviseur/consultant Procesverbetering

 Per direct zoeken wij een nieuwe procesverbeteraar Sociaal Domein voor 24 uur per week voor de duur van 6 maanden! Weet jij wat er nodig is om processen efficiënter voor de organisatie te laten werken? En weet je hierin mensen mee te krijgen en het overzicht te houden? Wie weet ben jij dan onze nieuwe proces verbeteraar Sociaal Domein!
  

Organisatie

 De gemeente Dalfsen is één van de parels aan de Overijsselse Vecht, gelegen in het prachtige Vechtdal. Het is niet voor niets dat de gemeente in 2016 is uitgeroepen tot Groenste kleine stad van Europa. Dalfsen heeft duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving hoog in het vaandel staan. De gemeente is internationaal in het nieuws geweest vanwege eeuwenoude archeologische opgravingen. Er wonen ruim 28.000 inwoners in de gemeente, verdeeld over de kernen Dalfsen, Hoonhorst, Lemelerveld, Nieuwleusen en Oudleusen.
Medewerkers van de gemeente kunnen snel inspelen op veranderingen. We kennen korte lijnen tussen het gemeentebestuur en de organisatie. Er hangt een informele sfeer en we denken niet in problemen, maar in oplossingen. Ook krijgen we veel ruimte om de werkzaamheden uit te voeren op de manier die het beste bij ons past, daarmee halen wij het beste in onszelf naar boven. Onze kernwaarden resultaatgerichtheid, denken in kansen en mogelijkheden en samen werken aan het collectieve doel helpen ons daarbij!
Kijk voor meer informatie op onze website www.dalfsen.nl. 

Eenheid Maatschappelijke Ondersteuning

 De eenheid Maatschappelijke Ondersteuning is in het kader van de transformatie druk bezig met een organisatieontwikkeling. De gemeente Dalfsen heeft een behoorlijke ambitie om lokaal uitvoering te geven aan de zorg en ondersteuning van onze burgers. De raad heeft hiervoor de nota ‘Dichterbij de kern’ vastgesteld. 
 
De veranderingen die zijn ingezet hebben consequenties voor de werkprocessen van de eenheid. Er zijn nieuwe teams gevormd waarin consulenten WMO, Jeugd en Participatie samenwerken in een multidisciplinair team. Beleidsmedewerkers en specialisten sluiten hierop aan. Om multidisciplinair te kunnen werken is een herinrichting van de systemen nodig, daar komt bij dat we overgaan naar een nieuw systeem. Wij zoeken iemand met een helicopterview die snel inzicht heeft de huidige processen, de wijze van werken en op welke wijze nieuwe taken kunnen worden geborgd in de nieuwe werkwijze. Er wordt naar gestreefd de werkprocessen zodanig in te richten dat enerzijds de inwoners zo goed mogelijk worden geholpen en anderzijds de (juridische) kwaliteit geborgd is.   

Aan de slag als Procesverbeteraar Sociaal Domein

Je bent verantwoordelijk voor:

  • Het opnieuw vormgeven van het werkproces bij de uitkeringsadministratie en de administratie Wmo- en jeugd;
  • De implementatie van de Suite4 sociale regie;
  • Het werkproces screeners (frontoffice) vormgeven;
  • Overige taken noodzakelijk voor de optimalisering van de werkprocessen;
  • Ondersteuning van de teamleider.

Je werkt zelfstandig en je bent communicatief vaardig. Je overziet complexe werkprocessen, kan deze verdelen in praktische deelprocessen en zorgt er daarbij voor dat dit uiteindelijk zo wordt aangepast dat het aansluit bij de koers die de gemeente ten aanzien van het Sociaal Domein heeft uitgezet. Je werkt nauw samen met de teamleider, het kwaliteitsteam en de collega’s van de uitvoering en beleid aan oplossingen die werkbaar zijn in de praktijk. Het creëren van draagvlak is essentieel. Je werkt gestructureerd, planmatig en bent analytisch. Verder heb je ruime kennis van en ervaring met projectmatig werken en het werken met (zaak)systemen. Je denkt in mogelijkheden en bent in staat om beleidsmatige keuzes te vertalen naar het dagelijkse werk. Daarbij kun je regelmatig afstand nemen van je werk, de voortgang objectief te beoordelen, pijnpunten te analyseren en je bevindingen te rapporteren aan management en directie. 

Wat verwachten we van jou?

 Je beschikt over:

  • HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding richting bedrijfskunde, bestuurskunde of aanverwant;
  • Ervaring op het terrein van procesoptimalisatie, dit komt duidelijk en aantoonbaar in je cv naar voren;
  • Affiniteit met het sociaal domein.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten