Inhuurdesk Talentenregio

Medewerker grondzaken en vastgoed

Standplaats:
Westerveld
Startdatum:
11.03.2019
Einddatum:
11.07.2019
Uren per week:
32

De gemeente Westerveld is een grote plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe, waar natuur, cultuur, toerisme, ondernemen én prettig wonen, werken en leven hand in hand gaan. Genieten van de natuur kan bijvoorbeeld in de drie N2000gebieden waarvan twee Nationale Parken. Musea, monumenten, archeologische sites, openluchttheaters en vele evenementen zorgen voor een rijk cultureel leven en een uitgebreide ‘sportieve agenda’. Prettig wonen kan in één van de 26 kernen – met in verhouding veel voorzieningen – óf in het uitgestrekte buitengebied. 

Bestuur en organisatie willen met kwalitatief hoogwaardige dienstverlening, de initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren en faciliteren. De medewerkers van Westerveld zoeken meer en meer de interactie met inwoners, bedrijven en instellingen bij beleidsontwikkeling en –uitvoering. Naast de ontwikkelingen en initiatieven binnen de gemeentegrenzen waar we als bestuur en organisatie in meebewegen, zijn er ook ontwikkelingen in de regio, in de maatschappij én vanuit andere overheden om rekening mee te houden.

De organisatie kenmerkt zich door weinig hiërarchie, korte lijnen en een informele werksfeer. Zo komen alle medewerkers eens in de drie weken bijeen voor informatie-uitwisseling, presentaties en afstemming: alle medewerkers vormen immers samen de gemeentelijke organisatie. 
 
Voor het taakveld ruimtelijke ontwikkeling, grondzaken en vastgoed zijn wij in verband met zwangerschapsverlof op zoek naar een medewerker grondzaken en vastgoed.

Wat ga je doen:
Je adviseert over grond- en vastgoed zaken. Je gaat je bezig houden met privaatrechtelijk beheer van het gemeentelijke vastgoed en de gronden. Dit betreft voornamelijk overhoeken. Je stelt (standaard) overeenkomsten op voor verkoop, verhuur, huur en verhuur, (erf)pacht, opstalrechten en erfdienstbaarheden. Je adviseert en ondersteunt collega’s bij initiatieven en projecten waar grond- en vastgoed zaken een onderdeel van zijn. 
 
Daarnaast o.a.:

  • Monitoren van de door gemeente afgesloten overeenkomsten op het gebied van grondzaken en vastgoed;
  • informeer en adviseer je inwoners en ondernemers over gronduitgifte inclusief optieverlening en besluitvorming tot verkoop van bouwterreinen en woningbouwkavels;
  • zelfstandig onderhandelen namens de gemeente met externe partijen;
  • het bijhouden van gegevens voor de planning en control cyclus;
  • intern en extern advies geven op het gebied van grond- en vastgoedzaken en relevante wet- en regelgeving.

 
Wat verwachten wij van je

  • Afgeronde opleiding op HBO niveau;
  • Brede inzetbaarheid;
  • minimaal één jaar relevante werkervaring binnen het taakveld grondzaken en vastgoed bij voorkeur bij een gemeente;
  • op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in het vakgebied in de breedte;
  • ervaring in het samenwerken met inwoners, organisaties en ondernemers;
  • proactief en verbindend in het zoeken van de (integrale) afstemming tussen de verschillende domeinen in de gemeente.
  • je bent analytisch, strategisch, besluitvaardig, politiek sensitief, kunt prioriteiten stellen en hebt een stimulerende, resultaatgerichte werkhouding;
  • je bent een klantgerichte, zelfstandig werkende teamplayer met uitstekende sociale- en communicatie vaardigheden die snel vertrouwen wint en samenwerkingsgericht is.

 

De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten