Inhuurdesk Talentenregio

Medewerker duurzaam gebouwenbeheer

Standplaats:
Hattem
Startdatum:
01.03.2019
Einddatum:
31.12.2019
Maximaal tarief:
€ 80.00
Uren per week:
32

Opdrachtomschrijving:
Wil jij graag jouw kennis en ervaring inzetten om de gemeentelijke gebouwen goed te onderhouden en duurzaam te maken, zodat de veiligheid en gezondheid gewaarborgd blijven? Weet jij alles op het gebied van onderhoudstechnieken? Ben je communicatief vaardig, verbindend en heb je affiniteit met monumenten? Dan zijn we benieuwd wat jij vindt van deze vacature en wanneer we je sollicitatie tegemoet kunnen zien!

De organisatie
De gemeente Hattem is een compacte organisatie die volop in ontwikkeling is. We zijn trots op onze medewerkers die met energie en betrokkenheid aan het werk zijn. Enkele kernwoorden voor onze organisatie zijn: enthousiast en ambitieus management, korte lijnen met het bestuur en leuke collega’s. 

In Hattem werken we samen met inwoners, ondernemers en andere partners aan vernieuwing van onze gemeente. Hiervoor is een inspirerend programma opgesteld waarin de doorontwikkeling van de organisatie een belangrijk onderdeel is. Door onze inhoudelijke opgaven te koppelen aan thema’s als participatie, ICT, medewerkers en cultuur, organisatie-inrichting en dienstverlening, bouwen we gezamenlijk aan een nieuwe organisatie. Hierdoor is een groot gedeelte van onze organisatie betrokken bij deze doorontwikkeling.

De gemeente werkt aan het verbeteren van het projectmatig werken. We werken aan interessante projecten zoals de herinrichting van de openbare ruimte in de binnenstad, de ontwikkeling van bedrijventerrein ’t Veen naar een gemengd gebied van wonen, leren, recreëren en werken, de ontwikkeling van locaties waar zorg en wonen samen komen (de woonzorgzones) en de invoering van de Omgevingswet.
 
Onze organisatie is momenteel ingericht volgens het directiemodel. Dat betekent een platte structuur met de gemeentesecretaris als ‘directeur’ aan het hoofd van de organisatie. De organisatie bestaat uit de eenheden: Ontwikkeling & Advies, Publiek & Service, Realisatie & Beheer en Bedrijfsvoering. De vier eenheidsmanagers geven integraal leiding aan hun eenheid.

Plaats in de organisatie
De functie valt binnen de binnendienst van de eenheid Realisatie & Beheer (10 medewerkers). Hier werken vakspecialisten, ondersteuners, beheerders en projectleiders. Daarnaast valt ook de buitendienst (17 medewerkers) onder deze eenheid. De werkzaamheden vallen onder verantwoordelijkheid van de eenheidsmanager Realisatie & Beheer.

Werkzaamheden
In de functie van medewerker duurzaam gebouwbeheer coördineer je de uitvoering van maatregelen voortkomend uit de duurzaamheidsscans van de gemeentelijke gebouwen.

In 2019 maak je in samenspraak met collega’s van informatiebeveiliging een plan van aanpak  voor elektronische/mechanische toegangsoplossing van de gemeentelijke gebouwen. Met als doel de toegankelijkheid veiliger en gebruiksvriendelijker te maken.

Je vraagt offertes aan en beoordeelt deze voor uit te voeren werkzaamheden uit de overeengekomen jaarplannen en coördineert deze werkzaamheden op het gebied van bouwkunde en gebouw gebonden installaties als deze uitgevoerd worden. Je houdt toezicht op de uitvoering en de geleverde kwaliteit van aannemers en overige leveranciers.

Kandidaatomschrijving:

  • Je beschikt over MBO+/HBO werk- en denkniveau, in de richting bouwkunde
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar als gebouwbeheerder
  • Je weet wat de geldende kwaliteits-, veiligheids- en duurzaamheid eisen inhouden
  • je weet veel op het gebied van onderhoudstechnieken en hebt affiniteit met monumenten
  • Je hebt een zelfstandige proactieve werkhouding en je kunt goed prioriteiten stellen
  • Je bent communicatief vaardig en kunt omgaan met tegenstrijdige belangen
  • Het spreekt voor zich dat je resultaatgericht bent en kunt samenwerken

Bovenstaande competenties en/of functietaken worden door de gemeente beoordeeld in de motivatiebrief en/of het sollicitatiegesprek.

Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van medewerker duurzaam gebouwenbeheer wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de medewerker duurzaam gebouwenbeheer is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP-er/DGA. Zzp-ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten