Inhuurdesk Talentenregio

Interim Adjunct Directeur

Standplaats:
Meppel
Startdatum:
18.03.2019
Einddatum:
31.12.2019
Uren per week:
32

Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een binnenstad met een sfeervolle markt en historische gebouwen, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fietsafstand.
 
Op dit moment kent de gemeente Meppel naast de Schouwburg en de Griffie vier afdelingen, namelijk Beleid en Regie, Openbare Ruimte, Klantcontacten en Bedrijfsvoering met daarin verschillende teams. Het vertrek van enkele afdelingsmanagers biedt voor onze organisatie kansen om vorm te geven aan een andere sturingsconcept. Daarom zoeken we een interim adjunct directeur die samen met de algemeen directeur / gemeentesecretaris de algehele verantwoordelijkheid op zich neemt voor de resultaten van de ambtelijke organisatie van de gemeente Meppel en een belangrijke bijdrage levert aan de doorontwikkeling van de organisatie. Belangrijke pijlers hierin zijn de basis op orde en opgavegericht werken. Daarnaast geef je meer vorm en inhoud aan de doorontwikkeling van het veranderend samenspel tussen raad, college, organisatie en bewoners.
Je spart en werkt veel samen met de algemeen directeur. Jouw accent zal liggen op de afdelingen Bedrijfsvoering en Klantcontacten.
 
Word je enthousiast van deze functie en beschik jij over de capaciteiten om samen met de algemeen directeur, collega teamleiders en enthousiaste medewerkers ontwikkelingen binnen gemeente Meppel verder vorm te geven?
 
Solliciteer dan naar de functie:

Interim adjunct directeur

(Tijdelijk tot 1 januari 2020,
28 tot 32 uur per week)
 
De adjunct directeur is verantwoordelijk voor de aansturing van een aantal teamleiders. Een nauwe samenwerking met de teamleiders is belangrijk om een stabiele bedrijfsvoering en een voorspelbare dienstverlening te kunnen realiseren. Samen met de algemeen directeur en de concerncontroller vorm je het Managementteam van de gemeente Meppel. Je legt verantwoording af aan de algemeen directeur / gemeentesecretaris.
 
Waar ligt de focus op in de opdracht?

  • Samen met de algemeen directeur vorm geven aan het vereenvoudigen van de aansturing en besturing van de organisatie.
  • Leiding geven aan enkele teamleiders. Daarin nemen de teamleiders de dagelijkse leiding voor hun rekening en samen met jou de verantwoordelijkheid voor de projecten/opgaven van de afdeling.
  • Samen met je teamleiders vormgeven van de opgaves in de teams. 


Competenties
Je vult de algemeen directeur aan, maar daagt hem ook uit en houdt hem scherp. Onderlinge betrokkenheid is belangrijk. Je hebt een verbindende en coachende stijl van leidinggeven en zet die op een prettige wijze in, biedt ruimte, bent initiatiefrijk en innovatief, en ontwikkelings- én resultaatgericht. Daarnaast ben je transparant en open. Je beschikt over netwerkvaardigheden. Verder heb je gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen. Je beschikt over strategisch denkvermogen. Als laatste beschik je over een leiderschapsstijl die gebaseerd is op natuurlijk gezag.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten