Inhuurdesk Talentenregio

Adviseur Financien & Control

Standplaats:
Hattem
Startdatum:
01.01.2019
Einddatum:
01.07.2019
Maximaal tarief:
€ 95.00
Uren per week:
16

De organisatie
De gemeente Hattem is in ontwikkeling. We werken aan Samen Hattem. We geloven dat door samen met de inwoner op zoek te gaan naar de rol van de gemeente, we meer betekenis voor de inwoner en de samenleving kunnen toevoegen, we betere keuzes kunnen maken en een duurzame organisatie kunnen bouwen. We zijn op zoek naar een nieuw samenspel met de samenleving, we zetten daarbij de inwoner op de eerste plaats en kijken op een andere manier naar ons werk en onze organisatie. Werken in onze gemeente zorgt voor dynamiek en ontwikkeling. We zijn trots op onze medewerkers en het enthousiasme, de loyaliteit en betrokkenheid waarmee zij werken. Enkele kernwoorden voor onze organisatie zijn: enthousiast en ambitieus management, korte lijnen met bestuur en leuke collega’s. Werken binnen onze organisatie zorgt in ieder geval voor een leuke werkomgeving waarin je je snel thuis zult voelen.
 
Onze organisatie is ingericht volgens het directiemodel. Dat betekent een platte structuur met de gemeentesecretaris als ‘directeur’ aan het hoofd van de organisatie. De organisatie bestaat uit de eenheden: Ontwikkeling & Advies, Publiek & Service, Realisatie & Beheer en Bedrijfsvoering. De vier eenheidsmanagers geven integraal leiding aan hun eenheid.

Plaats in de organisatie
De eenheid bedrijfsvoering bestaat uit de drie vakgroepen: interne service, advies en bedrijfsinformatie. Ter versterking van de vakgroep advies zijn wij op zoek naar een financieel specialist.

Werkzaamheden
Tijdens deze klus lever je een bijdrage aan:

  • projectcontrol van grote projecten (IPM) en de analyse van samenhangende financiële kengetallen en beleidsindicatoren ter beoordeling van de financiële positie 
  • de totstandkoming van de P&C documenten waaronder de jaarrekening en het ondersteunen van projectleiders en productverantwoordelijke medewerkers

Kandidaatomschrijving
• Je beschikt over een WO opleiding bijvoorbeeld Economie, Bedrijfskunde of Bestuurskunde en aanvullende scholing op het gebied van Public Control;
• Je hebt aantoonbaar meerjarige werkervaring en actuele kennis op de aangegeven werkzaamheden binnen overheid / non-profit én als intern/extern adviseur;
• Van nature doorzie je de financiële consequenties van je adviezen voor de financiële administratie en de vertaling daarvan binnen de Planning & Controlcyclus;
• Je bent initiatiefrijk, hebt een proactieve instelling en je bent kritisch opbouwend;
• Je staat bekend om je communicatieve vaardigheden die je in staat stellen om ook in lastige situaties te beïnvloeden en te sturen. Je kunt complexe vraagstukken vertalen naar een begrijpelijk verhaal, aangepast aan de doelgroep waarmee je te maken hebt.;
• Je weet wat klantgericht werken inhoudt en handelt ernaar;
• Je bent in staat om onder tijdsdruk goed en collegiaal te presteren.
• Je hebt een neus voor trends en ontwikkelingen in je vakgebied en vertaalt die in innovatieve voorstellen en adviezen

Bovenstaande competenties en/of functietaken worden door de gemeente beoordeeld in de motivatiebrief en/of het sollicitatiegesprek.

Wanneer de opdracht gegund wordt aan een ZZP-er, dan zal door de gemeente Hattem een modelovereenkomst opgesteld worden.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten